پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450691 تاریخ : 1397/12/14-12:27:04
,23,17,
اثرات نامطلوب فاکتورهای صوری در افزایش روند فرار مالیاتی

یادداشت:

اثرات نامطلوب فاکتورهای صوری در افزایش روند فرار مالیاتی

تمام کسانی که با استفاده از امکانات کشور به تحصیل درآمد می پردازند ملزم هستند بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت بپردازند تا صرف تامین رفاه جامعه و آبادانی کشور شده و برای تاسیس و تجهیز امکانات عمومی و گسترش زیر ساخت های عمرانی هزینه گردد. این ساده ترین تعریف از مقوله مالیات است که همه اقشار و اصناف و فعالان اقتصادی می بایستی به آن تمکین نمایند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، متاسفانه برخی از سودجویان و افرادی که فقط به فکر منافع خود بوده و قوانین را زیر پا می گذارند پیوسته به دنبال راه هایی برای فرار از پرداخت مالیات و نقض قانون می باشند که این افراد از نظر قانون و هنجارهای جامعه، مجرم بوده و در صورت شناسایی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

در سال های اخیر شرکت ها و افرادی معلوم الحال اقدام به فروش فاکتورهای صوری و کد فروشی کرده اند که موجب بر هم زدن نظم اقتصادی جامعه و سواستفاده اقشاری که قصد فرار از پرداخت مالیات را دارند شده اند. همین امر موجب ایجاد مشکلاتی برای وصول به موقع و عادلانه مالیات شده و تحقق عدالت مالیاتی را با مشکل روبرو کرده است.مشکلات و معضلات اقتصادی حاصل از این پدیده، انرژی و توان نیروهای دستگاه مالیاتی را هدر داده و تحقق سهم پیش بینی شده مالیات در بودجه را با مشکل مواجه می کند. 

البته با هوشیاری واحدهای مربوطه در سازمان امور مالیاتی و با اختیاراتی که طبق قانون مالیات های مستقیم درخصوص جرم انگاری مالیاتی به این سازمان داده شده است تعداد زیادی از این شرکت های متخلف شناسایی و به اطلاع عموم رسیده است. این شرکت ها و افراد در لیست سیاه سازمان مالیاتی قرار گرفته اند و برابر قانون، با آنها برخورد می شود ضمنا طبق ماده 274 قانون مالیاتهای مستقیم برای شرکت های صادر کننده فاکتور صوری و کدفروشان، مجازات های نقدی و حبس در نظر گرفته شده و اگر معلوم شود شرکت خریدار عمدا با شرکت های حقیقی و حقوقی موجود در لیست سیاه سازمان مالیاتی، معامله انجام داده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

باید گفت کسانی که به فکر سود جویی و طفره رفتن از پرداخت مالیات که حق دولت و در واقع حق تک تک آحاد مردم جامعه است می باشند همواره به دنبال پیدا کردن راه های فرار مالیاتی هستند و پدیده نا متعارف کدفروشی و فاکتورهای صوری، مستمسک مناسبی برای این گروه هنجار شکن می باشد.

این گروه به جای اینکه فهرست معاملات و اطلاعات صحیح درآمد خود را به ادارات مالیاتی ارائه نمایند با تهیه کدها و فاکتورهای تقلبی درآمد واقعی خود را کتمان کرده و اطلاعات نادرست ارائه می کنند تا از پرداخت مالیات فرار کنند . 

امید است مودیان مالیاتی در چارچوب قانون و با صداقت نسبت به ارائه اطلاعات شغلی خود و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کرده و بدین ترتیب در اداره کشور و شهر خود دولت را یاری نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران