پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467011 تاریخ : 1398/04/05-14:53:25
,11,
90 درصد از جابه جایی‌ها تنها در 14 فرودگاه کشور انجام می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

90 درصد از جابه جایی‌ها تنها در 14 فرودگاه کشور انجام می‌شود

عابدزاده گفت: 90 درصد جابه جایی‌ها در 14 فرودگاه (از مجموع 56 فرودگاه) کشور انجام می‌شود و سایر فرودگاه ها چندان فعال نیستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه هیأت اندیشه ورز در حوزه گردشگری و زیارتی که با حضور قائم مقام بنیاد ایران شناسی، رئیس دانشکده گردشگری و رئیس اداره اجتماعی معاونت فرهنگی سپاه تشکیل شد، گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که یکی از این ظرفیت‌ها صنعت توریسم است.

عابدزاده افزود: بیش از 90 درصد صنعت هوایی کشور وابسته به دولت است و حدود 90 درصد جابه جایی‌ها در 14 فرودگاه (از مجموع 56 فرودگاه) کشور انجام می‌شود و سایر فرودگاه آن گونه که باید فعال نیستند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در دنیا با صنعت هواپیمایی عجین شده و 95 درصد گردشگران با هواپیما جابه جا می‌شوند، افزود: صنعت گردشگری و هواپیمایی مکمل یکدیگرند و در توسعه یکدیگر نقش اساسی ایفا می‌کنند و همچنین توسعه گردشگری باعث انضباط جغرافیایی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: راه‌های دسترسی نیز ارزشمندترین ابزار گردشگری است حال باید ببینیم که چرا در این دو حوزه علی رغم ظرفیت‌های بسیار زیاد سرعت توسعه برابر با انتظارات نبوده است.

عابدزاده افزود: تحریم‌های دشمن باعث توسعه نیافتگی صنعت هوانوردی در ایران نشده است بلکه سیاست‌های تکلیفی در صنعت موجب ایجاد چالش و ضعف در روند توسعه شده بود که در چند سال گذشته سعی در رفع آن داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر موفق شدیم از این روش (نرخ‌های تکلیفی) عبور کنیم تا مسیر پیشرفت هموار شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه شهر‌ها و فرودگاه‌های ما این قابلیت را دارند که بتوانند به سایر نقاط کشور وصل شده و تعداد زیادی از گردشگران را جابه جا کنند. به عنوان مثال فرودگاه رامسر روزانه قابلیت اتصال به 10 نقطه کشور را داراست و یا اکنون فرودگاه فارس به 25 نقطه وصل شده است.

عابدزاده افزود: چرا نباید از ظرفیت گردشگری کشور‌های همجوار و همزبان و هم فرهنگ خودمان از جمله تاجیکستان و … در جابه جایی توریسم با استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم.

در پایان این جلسه پیش نویس سند راهبردی- عملیاتی گردشگری تعالی بخش کشور تقدیم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شد.

با توجه به نقش حمل و نقل هوایی در حوزه گردشگری، سند مذکور توسط هیأت اندیشه ورز گردشگری و زیارت معاونت فرهنگی سپاه تدوین شده است.

در این سند راهبرد‌هایی نیز برای حوزه حمل و نقل هوایی کشور پیشنهاد و مقرر شد سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظرات خود در این زمینه را ارائه کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 263
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران