پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 755 تاریخ : 1390/04/14-00:00:00
,8,
استقرار نظام یکپارچه نظارتی در صنعت

استقرار نظام یکپارچه نظارتی در صنعت

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: نظارت یکپارچه بیمه شامل مقررات نظارت مالی، منع انحصار، تسهیل رقابت و ربته بندی شرکت های بیمه ای است که با هدف افزایش تنوع خدمات ب

 

به گزارش روز سه شنبه شبکه تحلیلی، خبری بانک و صنعت :خسروشاهی گفت  :‌ بیمه مرکزی باید تاسیس و فعالیت شرکت های بیمه ای از لحاظ توان مالی و فنی ضابطه مند و استاندارد سازی کند تا به توسعه فضای رقابتی در بازار بیمه کشور منجر شود.   

وی تصریح کرد : اگر فضای رقابتی بر بازار بیمه حاکم شود، بخش های اقتصادی اعم از بیمه ای و غیر بیمه ای برای تشکیل شرکت های بیمه تخصصی انگیزه پیدا می کنند و تعیین استانداردها و حداقل ها ی مناسب برای ایجاد هر شرکت بیمه ای ضروری است.
خسروشاهی درباره سیاست های افزایش ضریب نفوذ بیمه گفت:‌ ضریب نفوذ بیمه هنگامی رشد می کند که سهم این صنعت از کل اقتصاد کشور بیشتر رشد کند و نرخ رشد آن از نرخ رشد اقتصادی کشور بالاتر باشد.
وی افزود : ‌صنعت بیمه با رقبای قدرتمندی از جمله شبکه بانکی، بورس و بازار کالاها و خدمات هم روبروست.
معاون بمیه مرکزی تاکید کرد : از طرف دیگر افزایش شرکت های بیمه حداقل در کوتاه مدت به معنای افزایش ضریب نفوذ بیمه نخواهد بود چون باید دوره گذار و ورود به رقابت و جذب مشتری هم طی شود.
کارشناسان معتقدند بیمه با گردآوری حق بیمه ها در توسعه اقتصادی نقش سازنده ای ایفا می کند و با ایجاد امنیت و اطمینان به توسعه فعالیت های خدماتی، تولیدی و هموارسازی روند سازندگی و پیشرفت جامعه کمک می کند و باید روز به روز خدمات کیفی و متنوع به بیمه گزاران عرضه کند.
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم پیش از این از شرکت های بیمه خواسته است خود را برای ارائه محصولات تازه و نوین بیمه ای به ویژه در بخش‌های بزرگ اقتصادی مانند نفت و گاز و پتروشیمی، برق، صادرات و واردات، تسهیلات بانکی و پروژه‌های عمرانی عمومی و خصوصی آماده کنند.
فرشباف ماهریان ، نقش فن‌آوری اطلاعات را در توسعه صنعت بیمه مهم دانست و گفته است : باید در مسیر تحقق چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران ، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ، تحقق فرمان 10 ماده‌ای ریاست جمهوری درباره تحول در صنعت بیمه کشور حرکت کنیم و با هوشیاری نسبت به محیط های درونی و بیرونی ،‌آینده نگری کنیم.
باید در انجام ماموریت خود که همانا تولید و عرضه اطمینان برای چرخه فعالیت‌های اقتصادی کشور و جریان زندگی آحاد خانوارها و شهروندان با حداقل قیمت و حداکثر کیفیت و به صورتی جامع، مکفی و پایدار است ، هوشمندانه تلاش کنیم.
مسیرهای راهبردی چهارگانه برای دستیابی به اهداف صنعت بیمه در افق سند چشم انداز بیست ساله شامل استقرار نظام تنظیم و نظارت هوشمند، نهادینه و خودتنظیم ( حوزه حاکمیتی) - گسترش پوشش های بیمه ای خرد با قیمت های ارزان در سطح (حوزه خانوارها) - گسترش پوشش های بیمه ای کلان با قیمت های رقابتی در عمق ( بنگاه ها) - و گسترش تعاملات منطقه ای و بین المللی است.
هدف برنامه راهبردی بیمه مرکزی داشتن سازمانی مدرن ، چابک ، متخصص و پیش برنده است.
فرشباف ماهریان ، رسالت صنعت بیمه را " تولید و عرضه اطمینان برای چرخه فعالیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی و جریان زندگی خانوارها و شهروندان با حداقل قیمت و حداکثر کیفیت به صورتی جامع، مکفی و پایدار" اعلام کرده است.
وی افزوده است : در افق سند چشم انداز- 1404، ضریب نفوذ بیمه کشور ( سهم درامد بیمه از تولید ناخالص ملی ) به بالاتر از متوسط جهانی می رسد و صنعت بیمه ایران دارای مقام اول در منطقه آسیای میانه، خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.
فرشباف ماهریان تاکید کرده است : بهره مندی دهک های پایین درآمدی از خدمات بیمه ای و دستیابی به تعادل در پوشش های بیمه ای مناطق مختلف کشور، برقراری پایداری و ثبات در ارائه خدمات بیمه ای، آسانی، سرعت ، مشتری مداری ، ارزانی و همه جانبه بودن عرضه خدمات بیمه ای به خانوارها ، بنگاه های اقتصادی و مشتریان خارجی هم در دستور کار است.
تقویت اخلاق حرفه ای، سلامت و دارا بودن قابلیت اطمینان در میان مشتریان و نهادهای حاکمیتی و نظارتی صنعت بیمه کشور هم در اولویت بیمه مرکزی است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 267
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران