پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467 تاریخ : 1390/03/31-00:00:00
,5,
شرکت های گاز استانی واگذار می شود

شرکت های گاز استانی واگذار می شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: برخی فعالیت های شرکت های استانی گاز به بخش خصوصی واگذاری می شود .

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخلیلی بانو صنعت،  اوجی  درباره اینکه واگذاری فعالیت های شرکت ملی گاز ایران به بخش خصوصی شامل چه بخش هایی است و از کی آغاز می شود افزود: در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت ، شرکت ملی گاز فعالیت های گازرسانی شهری و روستایی را به بخش خصوصی واگذار می کند .

وی گفت: این موضوع را به شرکت های گاز استانی ابلاغ و این اجازه و تکلیف را به آنها داده ایم .

 اوجی افزود: این فعالیت ها شامل بهره برداری از شبکه گازرسانی شهری و روستایی ، تعمیرات و توسعه شبکه گازرسانی ، انشعابات ، نصب علمک ، نصب کنتور ، امداد گازرسانی ، قرائت کنتور و صدور صورت حساب به مشترکان است .

وی گفت: کارشناسان خبره و مدیران ارشد بعد از یک سال کار کارشناسی و بررسی های لازم تصمیم گرفتند این نوع خدمات به بخش خصوصی واگذار شود .

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: با مجوزی که آقای علی آبادی سرپرست وزارت نفت در این خصوص صادر کرد ما آن را به شرکت های گاز استان ها ابلاغ کردیم .

وی افزود: قرار شد شرکت های گازرسانی استانی امسال این کار را به صورت آزمایشی در شهر و شهرستان حتی شهرک ها شروع کنند و در دو سه سال آینده به طور کامل همه مشترکان شبکه را شامل شود .

آقای اوجی در پاسخ به این سؤال که این واگذاری تا چه اندازه به افزایش کیفیت خدمات رسانی منجر می شود گفت: از نظر ساختار سازمانی و در اجرای اصل 44 قانون اساسی باید بخشی از تصدی گری دولت کاهش پیدا کند .

وی ادامه داد: در خیلی از مناطق روستایی و صعب العبور امکان گازرسانی نداشتیم درحالی که شرکت ملی گاز می بایست این کار را توسعه می داد تا کسانی که از این نعمت بهره مند نیستند ، بهره مند شود .

اوجی ابراز امیدواری کرد با ابلاغ این دستور العمل به شرکت های گازرسانی ، مشترکان بتوانند از خدمات شرکت ملی گاز بهره مند شوند و در سال جهاد اقتصادی شاهد تحول در خدمات رسانی به مشترکان باشیم .

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت:200 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستایی و نزدیک 14 میلیون مشترک خانگی داریم و بیش از 65 میلیون نفر از نعمت گاز بهره مندند .

وی افزود: میزان برخورداری خانوارهای شهری از گاز 96 درصد و خانوارهای روستایی44 درصد است .

 اوجی ابراز امیداوری کرد با واگذاری شرکت های استانی گاز به بخش خصوصی بخش هایی که از نعمت گاز بهره مند نیستند به ویژه خانوارهای روستایی از آن بهرمند شوند .

وی از بخش خصوصی و پیمانکاران دعوت کرد در صورت تمایل مراجعه کنند تا شرکت ملی گاز از توانایی آنها در خدمات رسانی بهره مند شود .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران