شماره: 467 تاریخ : 1390/03/31-12:00:00

شرکت های گاز استانی واگذار می شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: برخی فعالیت های شرکت های استانی گاز به بخش خصوصی واگذاری می شود .

به گزارش روز سه شنبه شبکه تخلیلی بانو صنعت،  اوجی  درباره اینکه واگذاری فعالیت های شرکت ملی گاز ایران به بخش خصوصی شامل چه بخش هایی است و از کی آغاز می شود افزود: در اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی ، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت ، شرکت ملی گاز فعالیت های گازرسانی شهری و روستایی را به بخش خصوصی واگذار می کند .

وی گفت: این موضوع را به شرکت های گاز استانی ابلاغ و این اجازه و تکلیف را به آنها داده ایم .

 اوجی افزود: این فعالیت ها شامل بهره برداری از شبکه گازرسانی شهری و روستایی ، تعمیرات و توسعه شبکه گازرسانی ، انشعابات ، نصب علمک ، نصب کنتور ، امداد گازرسانی ، قرائت کنتور و صدور صورت حساب به مشترکان است .

وی گفت: کارشناسان خبره و مدیران ارشد بعد از یک سال کار کارشناسی و بررسی های لازم تصمیم گرفتند این نوع خدمات به بخش خصوصی واگذار شود .

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: با مجوزی که آقای علی آبادی سرپرست وزارت نفت در این خصوص صادر کرد ما آن را به شرکت های گاز استان ها ابلاغ کردیم .

وی افزود: قرار شد شرکت های گازرسانی استانی امسال این کار را به صورت آزمایشی در شهر و شهرستان حتی شهرک ها شروع کنند و در دو سه سال آینده به طور کامل همه مشترکان شبکه را شامل شود .

آقای اوجی در پاسخ به این سؤال که این واگذاری تا چه اندازه به افزایش کیفیت خدمات رسانی منجر می شود گفت: از نظر ساختار سازمانی و در اجرای اصل 44 قانون اساسی باید بخشی از تصدی گری دولت کاهش پیدا کند .

وی ادامه داد: در خیلی از مناطق روستایی و صعب العبور امکان گازرسانی نداشتیم درحالی که شرکت ملی گاز می بایست این کار را توسعه می داد تا کسانی که از این نعمت بهره مند نیستند ، بهره مند شود .

اوجی ابراز امیدواری کرد با ابلاغ این دستور العمل به شرکت های گازرسانی ، مشترکان بتوانند از خدمات شرکت ملی گاز بهره مند شوند و در سال جهاد اقتصادی شاهد تحول در خدمات رسانی به مشترکان باشیم .

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت:200 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی شهری و روستایی و نزدیک 14 میلیون مشترک خانگی داریم و بیش از 65 میلیون نفر از نعمت گاز بهره مندند .

وی افزود: میزان برخورداری خانوارهای شهری از گاز 96 درصد و خانوارهای روستایی44 درصد است .

 اوجی ابراز امیداوری کرد با واگذاری شرکت های استانی گاز به بخش خصوصی بخش هایی که از نعمت گاز بهره مند نیستند به ویژه خانوارهای روستایی از آن بهرمند شوند .

وی از بخش خصوصی و پیمانکاران دعوت کرد در صورت تمایل مراجعه کنند تا شرکت ملی گاز از توانایی آنها در خدمات رسانی بهره مند شود .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/467.bos