پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316561 تاریخ : 1396/12/15-11:59:26
,16,17,10028,
3 میلیون و 226 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد

3 میلیون و 226 هزار نفر بیکار در کشور وجود دارد

رئیس مرکز آمار: با توجه به کاهش 3 دهم درصدی نرخ بیکاری در 9 ماهه ابتدای امسال، در حال حاضر جمعیت بیکاران کشور 3 میلیون و 226 هزار نفر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از امیدعلی پارسا در نشست کالبدشکافی آمارهای اشتغال و بیکاری که صبح امروز در مرکز آمار ایران برگزار شد، با اشاره به آمارهای 9 ماهه اشتغال امسال گفت: نرخ بیکاری در متوسط 9 ماهه امسال در مقایسه با نه ماهه متوسط سال گذشته منفی 3 دهم درصد و نرخ بیکاری جوانان 1.3 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین نرخ مشارکت با رشد یک درصدی همراه بوده است.

وی افزود: حدود 836 هزار نفر در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته نسبت به امسال به جمعیت فعال کشور اضافه شده که 819 نفر آنها شاغل شده است.
پارسا گفت: در حال حاضر مجموعه بیکاران مطلق کشور 3 میلیون 226 هزار نفر است.
وی با بیان اینکه از سالهای 75 تا 95 رشد شاغلین کشور 2.5 درصد و در سال 95، 2.8 دهم درصد بوده است گفت: در 9 ماهه امسال در مقایسه با نه ماهه سال قبل جمعیت شاغل کشور 3.6 درصد افزایش پیدا کرده در حالی که نیاز سالیانه کشور برای پوشش بیکاری 4 درصد می باشد.
وی تاکید کرد: از شش ماهه دوم امسال تحلیل های مبتنی بر آمارهای اشتغال در دستور کار قرار گرفته تا از تفسیرهای غلط در حوزه اشتغال جلوگیری شود.

هر کس یک هفته در سال کار کند بیکار محسوب نمی شود
معاون آماری مرکز آمار گفت: مطابق تعریف های بین المللی افرادی که یک هفته در سال به کاری مشغول هستند، شاغل به حساب می آیند.
همچنین علیرضا زاهدیان در نشست تخصصی کالبد شکافی آمارهای اشتغال و بیکاری اظهار کرد: کشور از سال 1335 در سرشماری ها، شاخص های بازار کار را مد نظر قرار داده است.
وی ادامه داد: البته در سال های نخست این شاخص به شکل متفرقه اجرا می شود و آمارهای اشتغال و بیکاری سالیانه از سال 76 تا 79 به طور جدی ادامه پیدا کرد. هرچند که این آمارگیری از سال 79 به بعد شیوه فصلی به اجرا در آمد اما آغازی جدی برای آمارگیری میزان اشتغال و بیکاری ها بود.
وی گفت: مطابق تعریف های بین المللی افرادی که یک هفته در سال به کاری مشغول هستند، شاغل به حساب می آیند.
وی در توضیح جامعه بیکاران، گفت: افرادی که در جامعه آمادگی کار در بازار را دارند و همچنین در جست و جوی شغل هم هستند اما تاکنون موفق به یافتن شغلی مناسب نشده اند، بیکار محسوب می شوند. افراد بالای 10 سال در جامعه آماری افراد مستعد کار گنجانده می شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 371
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران