پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519938 تاریخ : 1399/06/31-18:00:29
,3,
2888روز مقاومت سرخ

دفاع مقدس

2888روز مقاومت سرخ

14600 روز پیش در چنین روزی ارتش تا به دندان مسلّح عراق به بهانه ی پوچ عدم پایبندی ایران به توافق الجزایر و مداخلات ایران در امور مرتبط با کشورش، راس ساعت 13/30 دقیقه با 12 لشکر زرهی و مکانیزه و 30 تیپ مستقل از سه محور، مرزهای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان را به طول 1200 کیلومتر مورد آماج حملات دردمنشانه قرار داد و از آن سو با 192 فروند جنگنده، فرودگاه های تهران، اهواز، تبریز، بوشهر، آبادان، کرمانشاه، سنندج و ... را بمباران نمود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از موسسه اعتباری کاسپین، در چنین شرایط سهمگینی، توان ابتدایی دفاعی ایران تنها 2 لشگر و 2 تیپ بود آن هم با استعداد 50 درصد!!

جنگی بسیار نابرابر، رویارویی بس ناجوانمردانه، تقابلی حسب ظاهر از پیش مشخص، پیروزی با عراق است!

صدام سرنگونی انقلاب وکشور را امری یقینی و به آسانی دست یافتنی می دانست اما غافل از عظمت ملت، رشادت ها و جانفشانی های جوانان این مرز و بوم، علیرغم برتری نظامی آشکار، ماشین جنگی اش با ذلّت تمام زمین گیر شد.

جنگ ایران و عراق نکته های فراوانی دارد و سرشار از حرف های عمیق بی شمار...

در این خصوص اشاراتی به چند نکته کلیدی می نمایم؛

نکته اول : یکی از زوایای بسیار درخشان، بروز و حضور کادر مدیریتی بسیار قوی، در سال های دفاع مقدس بود.

باقری ها، همت ها، باکری ها، بروجردی ها، زین الدین ها، قاسم سلیمانی ها و... و...

بزرگ جهادگرانی که در عقیده، ایمان، عزم راسخ، مدیریت و نبوغ سرآمد بودند و هرکدامشان دفاع نابرابر مقدسی را که حدود 70.000 ساعت به طول کشید، رهبری نمودند ... اکنون جای این شهیدان خدایی بسیار بسیار خالی است

در جایی که آسیب های جدی اجتماعی، لجام گسیخته حمله ور شده، کیان ایران و ایرانی را مورد هدف قرار داده است.

در جایی که شکاف طبقاتی بیداد می کند. در جایی که دین خدا به سمت و سوی مهجوریت کشیده شده است.

وجود این پیشکسوتان شهادت و خون، در حل این بحران ها و مشکلات متعدد، بسیار اثرگذار و نتیجه بخش بود، گرچه اگر بودند چه بسا این بحران ها اصلاً بوجود نمی آمد.

اکنون، راه برون رفت از به ظاهر بن بست همه ی مشکلات، میدان دادن و پرورش جوانانی است که با روحیه ی جهادی، مصمم با سلاح علم و ایمان، بر مشکلات فائق آیند.

نکته دوم: جنگ سراسر وحشت بود و سرا پا نعمت، همه خون بود و رویش، درد بود و درمان، زجر بود و پیشرفت، آری، ایران پس از 2888 روز مقاومت سرخ، در بسیاری از زمینه های لجستیکی و نظامی خودکفا شد، در سازماندهی و ساماندهی قوای مسلح،در صنایع موشکی و در فناوری هسته ای، جزء کشورهای برتر و مطرح دنیا هستیم.

توان دفاعی ایران، صد چندان شده است. از سویی دیگر خودباوری ملت مضاعف گشت و دشمنان پذیرای خواری گشته اند. این دستاوردهای عظیم ریشه در 8سال دفاع مقدس دارد.

نکته سوم: نگاه اجمالی به وصیت نامه شهدا، حکایت از توجه و تبعیت از دستورات دینی و دوری از گناه است اما شاه بیت وصیت نامه شهدا، اطاعت و تبعیت از رهبری است. این اصل کلیدی، راه گشاست. اصلی که متاسفانه، شادابی و رمق گذشته را ندارد.

توجه عملی به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری می بایست فصل الخطاب ملت و مسئولین قرار گیرد. این مهم وصیت همه ی جان بر کفان به عالم باقی شتافته می باشد.

نکته چهارم: دفاع از دین، خاک و ناموس، جاری در زمان، باقی است.

در امتداد راه سرخ این دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، جان دادند تا جانِ دین و ناموس گرفته نشود و وطن سرافراز و پایدار بماند. داعش را آنسوی مرزها خفه کردند تا مبادا بیایند و دین و خاک و ناموسمان را خفه کنند. و این راه مقدس الهی و رهروان آن... پایدار است.

نکته پنجم: در هشت سال دفاع مقدس، حدود 200 هزار نفر از نفوس پاک این مرز و بوم، شهید و افزون از 550 هزار نفر به افتخار جانبازی نائل آمدند، همچنین قبل از پیروزی نهضت و در کوران انقلاب و بعد از پذیرش قطعنامه 598، هزاران نفر شهادت را به جان خریدند.

آری، این انقلاب با خون، شهادت و جانبازی پای به عرصه ی گیتی نهاده و یقیناً با وجود همه معضلات و سوء مدیریت ها، تا ظهور منجی عالم بشریت قائم آل محمد، مهدی موعود(عج)، مانا و پابرجاست.

بشیر علوی نسب

99/6/31



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 293
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران