پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 2743 تاریخ : 1390/08/12-00:00:00
,11,
تثبیت مالکیت ،وظیفه سازمان ثبت اسناد

تثبیت مالکیت ،وظیفه سازمان ثبت اسناد

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت :مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: وظیفه ثبت اسناد تثبیت مالکیت است و به هیچ عنوان ثبث در محافظت از املاک نقشی ندارد.

 

.

سید صادق سعادتیان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با اعلام این مطلب افزود: وظیفه ما در سازمان ثبت اسناد و املاک ایجاد شناسنامه است. وی ادامه داد: فردی که مالک یک ملک است با مراجعه به دفاتر ما و ارائه مدارک خود سند مالکیت می‌گیرد و پس از آن دیگر وظیفه حفاظت از آن ملک به عهده ما نیست.

سعادتیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه و به فضل خداوند بیش از ۹۲ درصد املاک دولتی در حوزه تهران سند دار شده است. وی گفت: سازمان‌هایی مانند منابع طبیعی، اوقاف و دیگر سازمان‌هایی که مدعی‌اند که در دفاتر اسناد رسمی سند سازی می شود اشتباه می‌کنند زیرا هیچ‌گونه سند سازی در دفاتر وجود ندارد و ما براساس وظیفه قانونی خودمان که در سال ۱۳۱۱ تصویب شده است، عمل می‌کنیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در پاسخ به این سوال آیا نقشه کاداستر شهری در تهران تهیه شده است یا خیر گفت: برای تمام شهرستان‌های تهران و خود شهر بزرگ تهران نقشه کاداستر تهیه شده و در سیستم واحدهای ثبتی وجود دارد. وی همچنین به الکترونیکی شدن و استفاده از بانکداری الکترونیک در سازمان ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از سفرهای درون شهری را کاهش داده‌ایم.

     


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 365
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران