شماره: 2743 تاریخ : 1390/08/12-12:00:00

تثبیت مالکیت ،وظیفه سازمان ثبت اسناد

تهران -خبر گزاری بانک وصنعت :مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: وظیفه ثبت اسناد تثبیت مالکیت است و به هیچ عنوان ثبث در محافظت از املاک نقشی ندارد.

 

.

سید صادق سعادتیان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با اعلام این مطلب افزود: وظیفه ما در سازمان ثبت اسناد و املاک ایجاد شناسنامه است. وی ادامه داد: فردی که مالک یک ملک است با مراجعه به دفاتر ما و ارائه مدارک خود سند مالکیت می‌گیرد و پس از آن دیگر وظیفه حفاظت از آن ملک به عهده ما نیست.

سعادتیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه و به فضل خداوند بیش از ۹۲ درصد املاک دولتی در حوزه تهران سند دار شده است. وی گفت: سازمان‌هایی مانند منابع طبیعی، اوقاف و دیگر سازمان‌هایی که مدعی‌اند که در دفاتر اسناد رسمی سند سازی می شود اشتباه می‌کنند زیرا هیچ‌گونه سند سازی در دفاتر وجود ندارد و ما براساس وظیفه قانونی خودمان که در سال ۱۳۱۱ تصویب شده است، عمل می‌کنیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در پاسخ به این سوال آیا نقشه کاداستر شهری در تهران تهیه شده است یا خیر گفت: برای تمام شهرستان‌های تهران و خود شهر بزرگ تهران نقشه کاداستر تهیه شده و در سیستم واحدهای ثبتی وجود دارد. وی همچنین به الکترونیکی شدن و استفاده از بانکداری الکترونیک در سازمان ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از سفرهای درون شهری را کاهش داده‌ایم.

     

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/2743.bos