پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 552905 تاریخ : 1399/11/13-11:33:31
,17,11,
2500 میلیارد تومان وام کرونایی به ایرلاین ها داده ایم

اسلامی در دیدار با مدیران شرکت های هواپیمایی:

2500 میلیارد تومان وام کرونایی به ایرلاین ها داده ایم

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرلاین های کشور تاکنون 2 هزار و 554 میلیارد تومان تسهیلات ناشی از کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازوزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی که با حضور شهرام آدم نژاد، معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سیدقاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی برگزار و همچنین با تشریح مشکلات ایرلاین ها از سوی مدیران انجمن شرکت های هواپیمایی آغاز شد، اظهار داشت: به منظور توسعه زنجیره تأمین ملی در بخش هوایی، ضرورت دارد تا شرکت های هواپیمایی از ظرفیت شرکت های داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان استفاده کنند. به همین منظور شرکت های هواپیمایی باید هزینه های این گونه شرکت ها را به موقع پرداخت نمایند.

اسلامی با یادآوری اینکه ایرلاین های کشور تاکنون 2 هزار و 554 میلیارد تومان تسهیلات ناشی از کرونا دریافت کرده اند، افزود: ما همواره از ایرلاین ها حمایت کرده ایم و اکنون انتظار داریم که این شرکت ها در رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استعلام وضعیت سلامت متقاضیان سفر از سامانه وزارت بهداشت قبل از پرواز به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ائتلاف شرکت های هواپیمایی به منظور افزایش بهره وری در جابه جایی مسافر تأکید کرد و گفت: نکته مهم این است که ایرلاین ها زیان ده نباشند. اینکه برخی از ایرلاین ها می گویند که ما 100 ساعت پرواز انجام داده ایم، به معنای آن است که این شرکت ها از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده و کمتر از 50 درصد بهره وری داشته اند.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی باید با هم هماهنگی داشته باشند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که در یک ساعت، به یک مقصد نروند تا پاسخگویی به تقاضا عادلانه صورت گیرد و امکان استفاده از خدمات هوایی برای همه در دسترس باشد. به همین منظور لازم است تا جدول برنامه ریزی پروازی به نحوی تهیه شود تا طی آن از حداکثر ظرفیت شرکت ها، با بهره وری بالا و پیروی از مدل «هاب اند اسپوک» (hub & spoke) استفاده شود.

اسلامی پس از دریافت گزارش ها و شنیدن خواسته ها، با مشورت حضار، دستورات لازم را مبنی بر پیگیری درخواست ها صادر کرد و مقرر شد که معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیر دستورات صادره باشند.

وی همچنین در این جلسه به شرکت های هواپیمایی تأکید کرد: همه ایرلاین ها باید نسبت به بحث ایمنی بسیار حساس باشند. در بحث ایمنی هواپیما مطلقاً نباید ریسک شود.

قیمت بلیت هواپیما و عوارض شهرداری ها مهمترین دغدغه ایرلاین ها

خاطرنشان می شود عمده مسائلی که از سوی یونس دقیق کیا رئیس و مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن ایرلاین ها ذر نشست با وزیر راه مطرح شد شامل زمان بازپرداخت تسهیلات، نرخ بلیت، برخی عوارض ازجمله عوارض شهرداری ها، تأمین منابع مالی جدید و هزینه پارکینگ در فرودگاه ها بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران