پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465167 تاریخ : 1398/03/01-15:56:51
,17,22,
20هزار و 530 میلیارد ریال به استان بوشهر ابلاغ شد

از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری

20هزار و 530 میلیارد ریال به استان بوشهر ابلاغ شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: از محل اعتبارات سفر اسفندماه سال گذشته رئیس جمهوری به این استان 20 هزار و 530 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا عوض پور روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: براساس پیگیری های انجام شده با این میزان اعتبار 60 طرح و 193 پروژه در استان اجرا می شود. 

وی بیان کرد: 10 هزارو 650 میلیارد ریال از این میزان اعتبار در سال 98 و 10 هزار و 465 میلیارد ریال در سال 99 اختصاص می یابد. 
عوض پور گفت: بوشهر از جمله استان های برتر در بحث ابلاغ اعتبارات سفر هیات دولت است. 
وی بیان کرد: براین اساس سهم شهرستان بوشهر از پروژه ها و اعتبارات سفر رئیس جمهوری به این استان 24پروژه با سه هزار و 270 میلیار ریال، تنگستان 21 پروژه با اعتبار یکهزار و 410 میلیارد ریال، جم 15 پروژه و یکهزار و 40 میلیارد ریال، دشتستان 23 پروژه با چهار هزار و 820 میلیارد ریال تعیین شده است. 
عوض پور اضافه کرد : دشتی 26 پروژه با یکهزار و 410 میلیارد ریال، دیر 15 پروژه با اعتبار بکهزار و 20 میلیارد ریال، دیلم 14 پروژه و 850میلیارد ریال، عسلویه 9 پرژه با 920میلیارد ریال، کنگان 19 پروژه و یکهزار و 840میلیارد ریال، گناوه 15 پروژه با یکهزار و 320میلیارد ریال و مابقی 12پروژه با 2هزار و 620میلیارد ریال که برای کل استان تصویب شده است. 

عسلویه از لحاظ درآمد مالیاتی کمکی به استان بوشهر نمی کند 

وی بیان کرد : در بخش درآمدها امسال سهم استان بوشهر 33هزار و 600 میلیارد ریال است که با توجه به افزایش درآمد اعتبارات کشور نسبت به 24 هزار و 300 میلیارد ریال سال گذشته افزایش یافته است. 
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: سال گذشته از 24هزار و 300 میلیارد ریال درآمد مصوب استان 21هزار و 200 میلیارد ریال وصول شده است. 
عوض پور با بیان اینکه عسلویه به استان بوشهر کمکی نمی کند گفت: بیشتر شرکت ها و مجتمع های پالایشگاهی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با گرفتن معافیت های مالیاتی چیزی از درآمد آنها عاید استان نمی شود. 
وی یادآور شد: اگر درآمد از این محل به استان اختصاص می یافت سهم استان از محل درآمدهای پارس جنوبی چشمگیر و وضعیت درآمد مالیاتی، شهرداری ها و دهیاری ها در این استان ارتقا می یافت. 

رتبه نخست اعتبار عمرانی به استان بوشهر اختصاص یافت 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: سال گذشته هفت هزار و 990میلیارد ریال اعتبار به این استان ابلاغ و توزیع شد که تاکنون 76 درصد از این منابع نقد و توزیع شده است.
عوض پور یادآور شد: افتتاح 20 هزار میلیارد ریال پروژه در هفته دولت و دهه فجر از جمله اقدامات مهم استان است که در شرایط حساس مالی سال گذشته این پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفت. 
وی ادامه داد: براساس قانون بودجه سال 1398، 23طرح ملی با چهار هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار شامل راه آهن، راه ها، سدها، فضای آموزشی و 16 طرح ملی استانی ویژه با هزار و 20 میلیارد ریال برای استان بوشهر تعریف شده است. 
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون 9هزار میلیارد ریال اعتبار از مجموع اعتبارات عمرانی به استان ابلاغ شده است که نسبت به سال گذشته 16.4درصد افزایش نشان می دهد. 
وی ادامه داد: براساس ارزیابی های انجام شده از جدول بودجه استان های کشور بوشهر رتبه نخست را در بخش اعتبارات عمرانی دارد. 
عوض پور بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات هزینه ای نیز امسال 2هزار و 920 میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شده که نسبت به 2هزار و 430 میلیارد ریال سال گذشته 19.6 درصد افزایش دارد. 

استان بوشهر 720 پروژه نیمه تمام دارد 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 720پروژه نیمه تمام در این استان وجود دارد که برای تکمیل و بهره برداری آنها 12هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 
وی بیان کرد: همچنین این استان دارای 686پروژه خاتمه یافته است که 2هزار و 50میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکاری دارند. 
عوض پور گفت: درهمین ارتباط رویکرد استان بوشهر در سال جاری بهره برداری از پروژه های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران است. 
وی یادآور شد: در مجموع برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و پرداخت مطالبات پیمانکاران 14هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، این درحالی است که تاکنون تنها 9هزار میلیارد ریال اعتبار دراختیار این استان قرار گرفته است. 
عوض پور گفت: برهمین اساس هیچ پروژه جدیدی مگر پروژه های اضطراری در سال جاری در استان بوشهر آغاز نمی شود. 

کاهش نرخ بیکاری و افزایش میزان مشارکت اقتصادی در استان بوشهر 

عوض پور گفت: کمترین نرخ بیکاری در استان از سال 80 تا 97، 9 درصد و بیشترین 13.3درصد است. 
وی یادآور شد: از سال 95 تاکنون نرخ بیکاری کاهش و از 11.3به 10.5 رسیده است. 
عوض پور ادامه داد: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی نیز از 37 درصد در سال 95به 38.3 درصد افزایش یافته است. 

کارکنان قراردادی، مشمول فوق العاده حقوق مناطق عملیاتی می شوند 

وی گفت: از امسال افزون بر نیروهای رسمی و پیمانی به همه کارکنان قراردادی و بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در مناطق مشمول استان بوشهر فوق العاده حقوق مناطق عملیاتی پرداخت می شود. 
عوض پور یادآور شد: این قانون شامل کارکنان ادارات، نهادها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی در بوشهر، گناوه و دیلم می شود. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 431
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران