پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 208 تاریخ : 1390/03/18-00:00:00
,1,
کشف تدفین متعلق به عصر مفرغ در تپه باستانی گیان

کشف تدفین متعلق به عصر مفرغ در تپه باستانی گیان

مدیرکل میراث‏فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری استان همدان در گفتگو با میراث آریا با اعلام این مطلب اظهار داشت: این تدفین در فاصله تقریبی 15 متری از عرصه و در عمق 2متری گمانه به دست آمده است.

 اسدالله بیات» افزود: در این تدفین متعلق به عصر مفرغ چند نمونه ظروف سفالی و اشیا برنزی نیز یافت شده است.

او با اشاره به اینکه تدفین مذکور مورد بررسی انشان‏شناسی و مطالعه یافته‏ها قرار می‏گیرد، ادامه داد: این اقدام با هدف کسب اطلاعات تکمیلی انجام می‏شود.

مدیرکل میراث‏فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: این تپه در مجاورت شهر گیان قرار دارد و از توابع شهرستان نهاوند به شمار می‏آید.

او با تأکید بر اینکه تپه مذکور در جنوب استان همدان واقع شده، گفت: این تپه در سال 1928 میلادی با ورود سفال و اشیاء برنزی به بازارهای عتیقه اروپایی معرفی شده است.

«بیات» تصریح کرد: پس از کاوش‏های باستان‏شناسی در سال‏های 1931 و 32 توسط هیأت فرانسوی، پنج طبقه استقراری در گیان شناسایی شد.

به گفته این مقام مسوول ارزش یافته‏ها به قدری است که تپه باستانی گیان سا‏ل‏ها مبدأ تاریخ‏گذاری منطقه غرب کشور شد.

او یادآور شد: به دلیل شرایط خاص تاریخی تپه و اهمیت آن از نظر باستان‏شناسی، اقدامات استحفاظی بر روی تپه از سوی اداره کل میراث‏فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری استان همدان صورت گرفت.

مدیرکل میراث‏فرهنگی این استان بیان داشت: تعیین عرصه و حریم این تپه که به روش عملی انجام شد، فصلی جدید را در مطالعات باستان‏شناسی رقم زد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 425
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران