پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1541 تاریخ : 1390/05/17-00:00:00
,7,
چرا سکه‌های سال 86 گران‌ترند؟

چرا سکه‌های سال 86 گران‌ترند؟

: طلافروشان هرگز اعتصاب نمی‌کنند؛ سال گذشته هم به دلیل مسئله‌ای که برای پارچه‌فروشان پیش آمده بود و امنیت طلافروشان به مخاطره افتاده بود، مغازه‌ها بسته شد وگرنه طلافروشا

 

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : رییس اتحادیه طلا، جواهر تهران همچنین اظهار کرد: طلافروشان الان مشکلی ندارند و به کار خود ادامه می‌دهند.

احمد وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره بررسی وضعیت صراف‌ها نیز گفت: صراف‌ها برای تاسیس واحد صنفی خود به اتحادیه می‌آیند و درخواست پروانه کسب می‌کنند ولی مجوز فروش ارز را باید از بانک مرکزی بگیرند.

وی درباره فروش سکه و طلا در صرافی‌ها، تاکید کرد: اگر صرافی‌ها سکه را گران‌تر از قیمت واقعی آن بفروشند در صورتی که بانک مرکزی هم برخورد نکند، ما برخورد می‌کنیم و در صورتی که جواز نداشته باشند ماده 27 اعمال و اگر جواز نداشته باشند ماده 28 اعمال می‌شود و طبق قانونن نظام صنفی برخورد می‌کنیم.

وفادار با تاکید بر این‌که سکه با هزار و نهایتا دو هزار تومان اختلاف با نرخ اعلامی می‌تواند فروخته شود، درباره خرید و فروش سکه ضرب شده قبل از سال 86 نیز گفت:‌ سکه 86 با سکه ضرب شده در سال‌های دورتر دوسه هزار تومان تفاوت دارد؛ یک وقتی 10 هزار تومان تفاوت بود که ما برخورد کردیم و جلوی آن را گرفتیم.

وی درباره دلیل اختلاف قیمت‌ها اظهار کرد: مردم اکثرا می‌گویند که سکه 86 می‌خواهند؛ سکه‌های تاریخ پایین را اکثر آب کرده و در ساخت طلا از آن‌ها استفاده می‌کنند.

او در پاسخ به این که گاه نحوه عرضه، نوع تقاضا را تعیین می‌کند توضیح داد: الان مردم عادت کردند که سکه 86 را تقاضا کرده و از خرید سکه 82 پرهیز می‌کنند.

وفادار با تاکید بر این‌که سکه ضرب شده قبل از سال 86 با قیمت کمتری باید فروخته شود، اظهار کرد: این سکه همان طور که ارزان‌تر خریداری می‌شوند ارزان‌تر نیز به فروش می‌رسند.

وی در پایان افزود: صراف‌ها برای فروش سکه باید به اتحادیه مراجعه و آزمون دهند. متاسفانه حدود سال 1370 مقداری سکه‌های غیر بانکی وارد بازار شد که برخورد شد و افرادی که اقدام به ضب سکه‌ها کردند هم اینک در زندان هستند.

نظر دهید



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 422
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران