شماره: 1541 تاریخ : 1390/05/17-12:00:00

چرا سکه‌های سال 86 گران‌ترند؟

: طلافروشان هرگز اعتصاب نمی‌کنند؛ سال گذشته هم به دلیل مسئله‌ای که برای پارچه‌فروشان پیش آمده بود و امنیت طلافروشان به مخاطره افتاده بود، مغازه‌ها بسته شد وگرنه طلافروشا

 

 

به گزارش روز دوشنبه شبکه تخصصی بانک و صنعت : رییس اتحادیه طلا، جواهر تهران همچنین اظهار کرد: طلافروشان الان مشکلی ندارند و به کار خود ادامه می‌دهند.

احمد وفادار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره بررسی وضعیت صراف‌ها نیز گفت: صراف‌ها برای تاسیس واحد صنفی خود به اتحادیه می‌آیند و درخواست پروانه کسب می‌کنند ولی مجوز فروش ارز را باید از بانک مرکزی بگیرند.

وی درباره فروش سکه و طلا در صرافی‌ها، تاکید کرد: اگر صرافی‌ها سکه را گران‌تر از قیمت واقعی آن بفروشند در صورتی که بانک مرکزی هم برخورد نکند، ما برخورد می‌کنیم و در صورتی که جواز نداشته باشند ماده 27 اعمال و اگر جواز نداشته باشند ماده 28 اعمال می‌شود و طبق قانونن نظام صنفی برخورد می‌کنیم.

وفادار با تاکید بر این‌که سکه با هزار و نهایتا دو هزار تومان اختلاف با نرخ اعلامی می‌تواند فروخته شود، درباره خرید و فروش سکه ضرب شده قبل از سال 86 نیز گفت:‌ سکه 86 با سکه ضرب شده در سال‌های دورتر دوسه هزار تومان تفاوت دارد؛ یک وقتی 10 هزار تومان تفاوت بود که ما برخورد کردیم و جلوی آن را گرفتیم.

وی درباره دلیل اختلاف قیمت‌ها اظهار کرد: مردم اکثرا می‌گویند که سکه 86 می‌خواهند؛ سکه‌های تاریخ پایین را اکثر آب کرده و در ساخت طلا از آن‌ها استفاده می‌کنند.

او در پاسخ به این که گاه نحوه عرضه، نوع تقاضا را تعیین می‌کند توضیح داد: الان مردم عادت کردند که سکه 86 را تقاضا کرده و از خرید سکه 82 پرهیز می‌کنند.

وفادار با تاکید بر این‌که سکه ضرب شده قبل از سال 86 با قیمت کمتری باید فروخته شود، اظهار کرد: این سکه همان طور که ارزان‌تر خریداری می‌شوند ارزان‌تر نیز به فروش می‌رسند.

وی در پایان افزود: صراف‌ها برای فروش سکه باید به اتحادیه مراجعه و آزمون دهند. متاسفانه حدود سال 1370 مقداری سکه‌های غیر بانکی وارد بازار شد که برخورد شد و افرادی که اقدام به ضب سکه‌ها کردند هم اینک در زندان هستند.

نظر دهید


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/1541.bos