پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311310 تاریخ : 1396/09/26-10:51:17
,13,17,
1.2 میلیون تن سیب درجه یک ذخیره سازی شد

1.2 میلیون تن سیب درجه یک ذخیره سازی شد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال 22 میلیون تن محصول سردرختی و گلخانه ای از 2 میلیون و 700 هزار هکتار باغات کشور برداشت می شود که 2 میلیون و 300 هزار تن آن، محصولات گلخانه ای است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از باغات شهرستان های کوثر و خلخال استان اردبیل گفت:40 میلیون اصله نهال لیبل دار استاندارد تولید شده و باغداران می توانند با مراجعه به مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی این نهال ها را تهیه کنند.

وی با بیان این که امسال با مدیریت بهینه، مرکبات به وفور تولید شده است،اظهار داشت:خوشبختانه در حال حاضر 50 درصد محصول پرتغال از باغات شمال برداشت شده و در تامین میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.
طهماسبی خاطرنشان کرد: در سال جاری یک میلیون و 200 هزار تن سیب درجه یک در سردخانه های کشور دخیره سازی و 160 هزار تن سیب از کشور صادر شده است.
وی یادآور شد: در تفاهم با بانک کشاورزی مقرر شده، 600 میلیارد تومان تسهیلات و یارانه ارزان قیمت در اختیار باغداران قرار بگیرد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از کارشناسان و متخصصین باغبانی و باغداران خواست تا به دو موضوع تغذیه و هرس به موقع باغات توجه داشته باشند زیرا در کمیت و کیفیت تولیدات سردرختی موثر است.
وی با اشاره به این که در استان اردبیل امسال 430 هزار تن انواع میوه سردرختی تولید شده است،گفت:آغاز کشت و توسعه درخت پسته و سایر محصولات باغی با نیاز آبی کم و ارزش افزوده بالا نشان دهنده عملکرد خوب جهاد کشاورزی استان و پتانسیل باغی اردبیل می باشد. 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران