پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465520 تاریخ : 1398/03/07-18:24:01
,11,
صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه‌ای خواهد گرفت

رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

صنعت حمل و نقل هوانوردی عمومی جان تازه‌ای خواهد گرفت

عابدزاده گفت: اوایل دهه 60 صنعت هوانوردی عمومی اُفت بسیار شدیدی کرد، اما به زودی این صنعت را دوباره رونق خواهیم بخشید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه و تسهیل صنعت هوانوردی با بیان اینکه بعد از انقلاب و در اوایل سال 61 دولت وقت تصمیم گرفت در حوزه اقتصادی حمل‌و‌نقل هوایی ورود و به آن نظارت داشته باشد، گفت: اقتصاد حمل و نقل در کنار دیگر بخش‌ها قرار گرفت و با تکلیفی شدن در حوزه حمل و نقل هوایی باعث زیان دهی به این حوزه شد.

وی اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب صنعت هوانوردی عمومی هم‌پای هوانوردی هوایی و حمل و نقل تجاری قرار داشت و در آن دوره بیش از 100 فروند هواپیما در بخش حمل و نقل هوانوردی داشتیم.
عابدزاده با بیان اینکه بعد از تکلیفی شدن نرخ‌ها به سمتی رفتیم که حمل و نقل عمومی در حوزه اقتصادی به صرفه نبود، گفت: در آن دوران حمل و نقل عمومی در کشور اُفت بسیار شدیدی کرد و به اصطلاح حمل و نقل عمومی در حوزه هوانوردی غروب کرد، اما بعد از آزاد سازی نرخ‌ها شاهد توسعه هوانوردی عمومی در کشور شدیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: با توسعه هوانوری عمومی فرودگاه‌های کشور بیش از گذشته فعال می‌شوند.
وی گفت: بر اساس امضای تفاهم‌نامه امروز بخشی از ناوگانی که مربوط به هواپیما‌های فوق سبک هستند، توسعه می‌یابند و امیدواریم تا پیش از سال به مرحله اجرایی برسند.
عابدزاده تأکید کرد: در این حوزه حدود 100 فروند هواپیما وجود دارد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: سعی خواهیم کرد حمل و نقل هوایی عمومی را هم‌پای توسعه حمل و نقل تجاری قرار دهیم و بتوانیم این صنعت را بیش از گذشته فعال کنیم.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران