پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445054 تاریخ : 1397/10/16-10:30:51
,17,
برای اولین بار در لایحه 98 بودجه 20 شرکت بزرگ دولتی توسط کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و شرکتها بررسی شد

سخنگوی ستاد بودجه اعلام کرد:

برای اولین بار در لایحه 98 بودجه 20 شرکت بزرگ دولتی توسط کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و شرکتها بررسی شد

مژگان خانلو درخصوص اخبار منشره مبنی بر اینکه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به رغم آنکه سهم بالایی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد، اما کنترل و نظارتی بر آن نیست و اساساً مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، گفت: تهیه و تنظیم بودجه سالانه با همکاری و هماهنگی مجموعه دولت اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی انجام می‌َشود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امورمالیاتی کشور، مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه گفت: از اواسط مردادماه ستاد  تهیه و تنظیم لایحه بودجه در سازمان شکل می شود و چارچوب مراحل تدوین بودجه و وظایف و دستورالعمل‌های هر یک از دستگاه‌ها ذی‌ربط تعیین گردد. 

برای تدوین لایحه بودجه سال 1398 و در ستاد تنظیم لایحه بودجه علاوه بر دستگاه‌های زیرمجموعه دولت، نمایندگانی از سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اتاق‌های اصناف و تعاون و ایران و نماینگان محترم کمیسیون برنامه و بودجه  نیز حضور داشتند .

خانلو در ارتباط با بودجه شرکت‌های دولتی و تهیه پیوست 3 لایحه بودجه گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و اتاق اصناف ایران و تنی چند از کارشناس اقتصادی تشکیل شد تا نسبت به مباحث مترتب به تهیه و تنظیم شرکت‌های دولتی تصمیمات لازمه اتخاذ شود. 

همه ساله لایحه بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت در پیوستی مجزا تقدیم مجلس محترم شورای اسلامی می‌َشود. 

خانلو خاطرنشان کرد: در سال جاری در حین تهیه و تنظیم بودجه شرکت های دولتی، بودجه 20 شرکت دولتی که بالاترین حجم بودجه را به خود اختصاص داده اند نظیر شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی، بانک ملی بانک مسکن و توانیر شهرک ها صنعتی بیمه سلامت هدفمندی یارانه‌ها و... توسط کمیسیون برنامه و بودجه با حضور نمایندگان سازمان و شرکت های مذکور بررسی شده است و اطلاعات نفضیلی بودجه آنها نیز به صورت کامل توسط سازمان در اختیار کمیسیون مذکور قرار گرفته است. بنابراین، موضوع عدم بررسی و عدم اطلاع مجلس محترم از بودجه شرکت های دولتی صحیح نمی‌باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران