پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 422046 تاریخ : 1397/09/03-14:27:18
,17,
مشارکت قدرتمند بخش خصوصی

مهم‌ترین ابزار در برابر تحریم؛

مشارکت قدرتمند بخش خصوصی

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، درک درست از شرایط موجود را اولین گام در خصوص مقابله با شرایط محدود بین المللی امروز و تحریم ها توصیف کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، جنگ نوین آمریکا در عرصه اقتصادی را جنگ مالی و دیجیتالی عنوان کرد و گفت: آمریکا چه در کنترل مسیر کشتی ها به وسیله جی پی اس چه در مورد تبادلات مالی از طریق  و چه از دلار به عنوان پایه پولی تجارت دنیا، بحران‌هایی را ایجاد کرده که همگی تجارت ایران را هدف قرار داده است. آمریکا می‌خواهد از یک سو مصارف ارزی ایران را با هدف تشویق واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری افزایش دهد و از سوی دیگر با ایجاد محدودیت در صادرات، کاهش درآمد ارزی ایران را رقم بزند.

وی افزود: کاهش ارزش پول ملی، گرچه محدودیت هایی را موجب شده اما در عین حال، بر جذابیت صادرات ایران افزوده و این خود نقطه ضعف سیاست ها و برنامه‌‌های آمریکا است. گرچه ممنوعیت صادرات کالاهایی که ارز دولتی به آنها تعلق می‌گیرد کاملاً منطقی است، اما باید مراقب بود که ضوابط غیر ضروری باعث تضعیف صادرات غیر نفتی کشور نشود، چرا که  صادرات در اوضاع کنونی تنها راه نجات کشور از تحریم ها است و باید به بخش خصوصی اعتماد کرد تا خود محصول صادراتی اش را معرفی کرده و سهم خود را در بازارهای منطقه و به خصوص در کشورهایی که مشکلات حمل و نقل کمتری وجود دارد، مدیریت کنند.

مودودی نکته حائز اهمیت در شرایط موجود را سرمایه‌گذاری روی برند ایران دانست و گفت: در نظر گرفتن کیفیت کالای صادراتی، خط بطلانی بر تلاش‌های آمریکا در راستای تخریب چهره ایران در عرصه بین المللی است ما باید حس اعتماد و حمایت افکار عمومی جهان از ایران و کالای ایرانی را تقویت کنیم که این موضوع در قالب توسعه برند ملی توسط سازمان توسعه تجارت ایران دنبال می‌شود. بنابراین، با ساماندهی فرآیند صادرات و مدیریت صحیح با کمک بخش خصوصی برنامه‌های ترویجی را به گونه ای هدفمند دنبال کنیم که با کمترین میزان هزینه، بیشترین بهره را از حوزه‌های مختلف صادرات و بازارهای پیرامونی ببریم.

وی مشارکت قدرتمند بخش خصوصی در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، سیاستگذاری‌ها و اجرای آن را از مهم ترین ابزارها در برابر تحریم عنوان کرد و اذعان داشت که نقش ویژه ظرفیت بخش خصوصی در استفاده از  فرصت‌ها و یافتن راه‌هایی برای فلج کردن تحریم نیاز امروز اقتصاد کشور است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران