شماره: 421514 تاریخ : 1397/08/26-11:51:50

کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق پرندگان در معرض انقراض(پرندگان شکاری، هوبره و قرقاول) در بوشهر

مدیرکل محیط زیست استان از کشف و ضبط بزرگ‌ترین محموله قاچاق در معرض انقراض(پرندگان شکاری، هوبره و قرقاول) در استان بوشهر در مورخ خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد با اعلام این خبر تشریح کرد: بعدازظهر جمعه (25 آبانماه) محموله بزرگ پرندگان در معرض خطر که تعداد 60 بهله پرنده شکاری از خانواده شاهینیان و ازگونه های شاهین، بحری و بالابان  و تعداد 113 قطعه هوبره  و 15 قطعه قرقاول  با انجام کار اطلاعاتی و زیر نظر گرفتن این افراد  توسط پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه  کشف و ضبط شد.

ایشان با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد خروج این پرندگان از بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند، ادامه داد: ارزش این محموله 5 میلیارد و 866 میلیون تومان برآورد شده و ودومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان کشف شده طی چند دهه اخیر در استان محسوب می شود که با هوشیاری و اقدام  به موقع همکاران در پلیس آگاهی انتظامی شهرستان عسلویه کشف و ضبط  گردید و هم اکنون  مراحل قضایی آن  توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با جدیت در حال انجام است.
سید احسان موسوی فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست بوشهر افزود: متاسفانه این پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری و منتقل شده و هم اکنون شرایط نامساعدی دارند که به محض کشف محموله، اقدامات دامپزشکی جهت بهبود شرایط زیستی در تعدادی از آنها،آغاز شده است.
موسوی ادامه داد: با آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری به کشور، با همکاری دستگاههای امنیتی و قضایی و عموم دوستداران محیط زیست، امید می رود شرایط مساعدتری از نظر کاهش زنده گیری و قاچاق این پرندگان داشته باشیم و این اداره کل نیز همچون گذشته فرهنگ سازی عمومی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت دوستداران محیط زیست  برای حفاظت و صینات از این پرندگان ارزشمند را در سرلوحه برنامه های خود دارد.
فرهاد قلی نژاد: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در پایان از همکاری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه در کشف و ضبط این محموله تشکر و قدر دانی نمود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/کشف-و-ضبط-بزرگترین-محموله-قاچاق-پرندگان-در-معرض-انقراضپرندگان-شکاریهوبره-و-قرقاول-در-بوشهر.bos