شماره: 584307 تاریخ : 1400/04/16-02:53:35

معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

پلمپ عطاری هایی که داروهای ممنوعه و مخدر توزیع می کردند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 4 عطاری متخلف و غیرمجاز طی یک هفته گذشته در اراک به دلیل فروش داروهای مخدر شناسایی و پلمپ شدند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان گفت: با پیگیری های کارشناسان واحد فرآورده های طبیعی، طب سنتی و مکمل، در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن از چهار عطاری در شهر اراک، مقادیری محصولات غیرمجاز و داروی مخدر کشف و ضبط شد و با حکم دادستانی شهرستان اراک این واحدهای متخلف پلمپ شدند.


وی افزود: از این چهار عطاری تعدادی داروی غیرمجاز و قاچاق، مقادیری مواد مخدر و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط شد و متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند و پس از مراحل قانونی اجناس ضبط شده معدوم می شوند.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: عطاری ها تنها محل فروش و عرضه ادویه جات و گیاهان خشک هستند و مردم به منظور تهیه مواد دارویی گیاهی تنها به داروخانه ها مراجعه کنند.

دکتر علیمرادیان در ادامه ضمن اشاره به فروش مواد مخدر و شبه مخدر در برخی عطاری ها خاطرنشان کرد: نظارت وزارت بهداشت بر عملکرد عطاری ها و مداخله ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جلوگیری از فروش مواد مخدر در عطاری ها ضروری است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: تعدادی از این عطاری ها اقدام به فروش مواد و گیاهان دارویی غیرمجاز می کنند که تعدادی از اینها که مورد بررسی قرار گرفته است مشخص شده است این داروها شیمیایی است و ترکیبات روان گردان دارند که بعضاً از مواد مخدری تشکیل شده است که دارای آلودگی است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/پلمپ-عطاری-هایی-که-داروهای-ممنوعه-و-مخدر-توزیع-می-کردند.bos