شماره: 8216 تاریخ : 1392/02/26-05:37:58

رئیس جمهور باید صدای محرومین باشد

وعده بی‌تحقق در 30 سال خدمتم نداده‌ام

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم ندادن وعده‌هایی توخالی و پوچ را ضروری دانست و گفت: تمام سعی‌‌ام این است که هیچ وقت وعده‌ای که تحقق آن محال به نظر برسد را ندهم ‌و پرونده 30 سال خدمتم گواه این ادعاست.

 

 

به گزارش پایگاه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت، دکتر محمدباقر قالیباف  در مسجد جامع سنندج، با بیان اینکه ما در انتخابات پیش‌رو قصد تضعیف یا مقابله با کسی را نداریم، اظهار کرد: دولت آینده باید صدای محرومین و مستضعفین را به خصوص در مناطق دورافتاده کشور بشنود.

 

وی تصریح کرد: این حرف به این معناست که مدیران ما تا به امروز یا صدای مردم را نشنیده‌اند و یا توان پاسخگویی به خواسته‌های مردم را نداشتند.

 

وی افزود:‌ دولت آینده باید علاوه بر داشتن گوش شنوا، توان حل مشکلات مردم را داشته باشد.

 

وی افزود: دولت آینده اگر بخواهد خود را درگیر مناقشات سیاسی و اختلافات کند به این معنی است که صدای مردم را نشنیده و دغدغه‌ای در خصوص مردم ندارد.

 

وی افزود: رئیس جمهور منتخب که بر اساس قانون اساسی ثبت‌نام و قسم یاد می‌کند نباید قانون را دور بزند بلکه باید خود را به رعایت کامل قانون اساسی به عنوان فصل‌الخطاب ملزم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور منتخب مردم نباید بعد از رسیدن به پست ریاست جمهوری قانون اساسی را دور بزند و یا بخش‌های از آن را که باب میلش نیست نادیده بگیرد.

 

وی با تاکید براینکه ملت ایران به شعار عدالت نیازمند نیستند بلکه تشنه عدالت‌اند افزود: در کنار عدالت اقتصادی توجه به عدالت اجتماعی نیاز امروز ملت ایران برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه است.

 

وی خاطرنشان کرد: در تقسیم فرصت‌های اجتماعی هرگونه مذهب، گرایش و سلیقه‌ای باید برابر باشند و گروهی بر گروه دیگری ارجعیت نداشته باشد.

 

وی قانون اساسی را وجود عدالت اجتماعی در کنار عدالت اقتصادی تعریف کرد و افزود: باید همه مردم احساس کنند به اندازه ظرفیت و توانایی آنها از استعدادهای آنان در عرصه‌های مدیریتی استفاده می‌شود.

 

به گفته قالیباف، دولت آینده باید به این روند بسته عرصه مدیریت در کشور پایان دهد و با یک تغییر جدی و اساسی در حوزه مدیریت در راستای حل مشکلات عرصه اقتصادی و اجتماعی گام‌های اساسی بردارد.

 

سیاست‌زدگی مهم‌ترین مشکل کشور است

 

وی گفت: سیاست‌زدگی از فرهنگ و مسائل اجتماعی دور است و مهم‌ترین مشکلی است که امروز دامن کشور را گرفته و باید در دولت آینده با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم ندادن وعده‌هایی توخالی و پوچ را ضروری دانست و گفت: تمام سعی ما این است که هیچ وقت وعده‌ای که تحقق آن محال به نظر برسد ندهم و پرونده 30 سال خدمتم گواه این ادعاست.

 

وی تصریح کرد: به شما قول می‌دهیم که تمام مطالبی را که در میان شما و مردم تهران گفتم به فضل الهی و کمک شما مردم در مسئولیت قوه اگر به بنده واگذار شود محقق کنم و این پیمان و تعهد من به شما خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: توجه به عدالت اقتصادی مهم‌ترین اصل برای من در خدمت به مردم بوده و این مهم را در دوران مدیریتم در شهرداری تهران به خوبی نشان داده‌ام.

 

قالیباف خاطرنشان کرد:‌ نخستین حرفم قبل از انتصاب مدیریت شهرداری تهران کوتاه‌کردن فاصله بین شمال و جنوب تهران بود و امروز مدعی هستم شرایط امروز جنوب تهران با حرکت‌هایی که در این مدت انجام شده کم شده است.

 

کاندیدای پست ریاست جمهوری یازدهم خاطرنشان کرد: در سایه تلاش‌های انجام شده امروز تهران یک ایران کوچک از همه اقوام و گروهاست.

 

وی افزود: به منظور تحقق شایسته‌سالاری در شهرداری تهران توجه به توانایی و استعدادهای افراد از هر قوم و مذهبی برای واگذاری پست‌های مدیریتی در نقاط حساس از مهم‌ترین اهدافم بوده است.

 

قالیباف افزود: معتقدیم در واگذاری مدیریت‌ها مهم‌ترین اصل قابلیت افراد است و این مهم را در راس کارهای خود در سطح ملی نیز قرار خواهیم داد.

 

به گفته شهردار تهران، تحقق این مهم حقیقتا به عدالت و انصاف نزدیک است و تنها راه پیشرفت و حرکت رو به جلوی کشور تمرکززدایی است.

 

وی افزود: در ساختار عدالت و اجرایی امروز در کشور کم‌تر از نیروهای استانی استفاده کرده‌ایم که این نگاه باید کاملا حذف شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/وعده-بی‌تحقق-در-30-سال-خدمتم-نداده‌ام.bos