شماره: 582070 تاریخ : 1400/03/19-11:27:40

واکنش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اظهارات نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400

مشاور رییس و مدیر روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارات علیرضا زاکانی در بخش نقد دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

به گزارش بانک و صنعت، حسن نیری، در پاسخ به اظهارات اخیر علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: طبق ماده 16 قانون مبارزه با قاچاق، مرجع ذی صلاح تهیه و ارائه آمار قاچاق، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

نیّری ارائه آمار غیرواقعی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری را دور از انتظار دانست و گفت: اجرای موفق طرح ریجستری موبایل، طرح سیگارت، پیشرفت بی نظیر استقرار و راه اندازی سامانه های الکترونیکی و هوشمند نظارتی خطرپذیری قاچاق را افزایش و مانع جدی برای عمل قاچاقچیان شده است.

وی افزود: یکی از ملزومات کنترل مبادی رسمی، تجهیز گمرکات به دستگاه های ایکس ری است، تا سال 97 صرفا 3 دستگاه در مبادی رسمی کشور نصب شده بود، با همت و پیگیری های متعدد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این تعداد به 16 دستگاه افزایش یافته است.

نیری ادامه داد: گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فرآیند مبارزه با قاچاق مربوط به 5 سال پیش بوده و بسیاری از نواقص آن با دغدغه و پیگیری مسؤولین ستاد مبارزه با قاچاق و همکاری رؤسای قوای سه گانه رفع شده است.

مدیر روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق زاییده قوانین کهنه و فرآیندهای اقتصادی معیوب است نسبت به کاهش این پدیده شوم با همکاری و حسن نیت همگان ابراز امیدواری کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/واکنش-ستاد-مرکزی-مبارزه-با-قاچاق-کالا-و-ارز-به-اظهارات-نامزد-انتخابات-ریاست-جمهوری-1400.bos