شماره: 635439 تاریخ : 1402/02/02-11:44:56

همکاری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم با «فائو»

اسماعیل زادحسن گفت: وزارت جهاد کشاورزی یک پروژه مشترک با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اجرا می کند که مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور مجری آن است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از صدا وسیما، اسماعیل زادحسن افزود: عنوان این پروژه افزایش بهره وری و بالفعل سازی ظرفیت تولید کشاورزی دیم است که در چهار استان همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان اجرا می شود.

معاون پژوهشی و فناوری مؤسسه تجقیقات کشاورزی دیم کشور هدف از اجرای این پروژه مشترک، ایجاد پایگاه های نوآوری و مزارع الگویی با محوریت کشت ارقام جدید و نمایش مدیریت های نوین زراعی در کشت محصولات زراعی دیم است.

وی اظهار داشت: در این پروژه کارگاه های آمووزشی و برنامه های روز مزرعه برای کشاورزان و کارشناسان برگزار می شود تا دستاوردها را از نزدیک ببینند و با مدیریت های نوین مزرعه آشنا شوند.

زادحسن ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی های مداوم، رعایت دستورالعمل های تحقیقاتی می تواند به تولید پایدار در کشت دیم منجر شود و ترویج روزافزون نتایج پژوهش ها ضروری است.

معاون پژوهشی و فناوری مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور اعلام کرد: اولین کارگاه آموزشی این پروژه 9 اردیبهشت در مراغه آغاز می شود و شرکت کنندگان طی روز دوم نیز به مزارع الگویی مغان می روند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/همکاری-موسسه-تحقیقات-کشاورزی-دیم-با-فایو.bos