شماره: 636902 تاریخ : 1402/03/23-03:37:56

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد؛

نظارت یکپارچه بر 20 هزار موسسه پزشکی و درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از اجرای عملیاتی سامانه یکپارچه نظارت الکترونیک درمان(سینا) به منظور نظارت بر مراکز و موسسه های پزشکی و درمانی خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت ، رضا زندی، از پیاده سازی عملیاتی سامانه یکپارچه نظارت الکترونیک درمان (سینا) در دانشگاه خبر داد و گفت: فاز اول این طرح در سال 1401 راه اندازی شد و در مراحل طراحی، اجرا و بازخورد مورد پایش قرار گرفت.

وی در خصوص کاربرد این سامانه اظهار کرد: سینا نظارت بر تمامی مراکز و موسسه های پزشکی و درمانی از جمله بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود، مراکز سوء مصرف مواد، آزمایشگاه ها و مراکز رادیولوژی، پرتودرمانی، ام آرآی و سی تی اسکن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در مجموع 20 هزار موسسه تحت نظارت این سامانه قرار می گیرند، ادامه داد: نظارت، اجرای طرح های تنبیهی و تشویفی و دریافت بازخورد از ذی نفعان در این سامانه ثبت می شود.

زندی از پیاده سازی فاز تکمیلی سامانه سینا، با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و افزود: بهره برداری از سامانه سینا ضرورت حضور ارباب رجوع برای بررسی و موارد نظارتی در حوزه درمان را به حداقل می رساند و این امر منجر به ارتقای کمی و کیفی خدمات و کاهش تخلفات خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/نظارت-یکپارچه-بر-20-هزار-موسسه-پزشکی-و-درمانی.bos