شماره: 586990 تاریخ : 1400/06/03-10:31:34

مُهر تأیید کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی نفت، اوجی را وزیری مناسب برای تصدی وزارت نفت تشخیص داد.

به گزارش بانک و صنعت، روح الله عباسپور، امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی درباره نظر کمیسیون صنایع و معادن نسبت به جواد اوجی گفت: مهم ترین تعهدهای وزیر پیشنهادی نفت، دیپلماسی قوی در حوزه انرژی، جذب سرمایه در صنعت نفت، اشتغال و انجام مسئولیت های اجتماعی، توسعه متوازن و پایدار زنجیره ارزش در این صنعت و مقابله با خام فروشی، توسعه و اکتشاف با اولویت میدان های مشترک با همسایگان، ارتقای بهره وری در زنجیره تولید و... است که 64 درصد برنامه های آقای اوجی با احکام بالادستی منطبق است.

وی افزود: با توجه به تحصیلات و سابقه وزیر پیشنهادی نفت در صنعت نفت و گاز کشور، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، صلاحیت آقای اوجی را با اکثریت آرا تأیید و وی را برای تصدی این وزارتخانه مناسب تشخیص می دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از یک وزیر توقع داریم متعهد و انقلابی باشد و تحصیلاتش متناسب با وزارتخانه مربوطه باشد که آقای اوجی چنین شرایطی را دارد.

عباسپور اعلام کرد: اوجی برای تصدی وزارت نفت تجربه های لازم را دارد و بهترین و مناسب ترین شخصیت برای این وزارتخانه است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/مهر-تایید-کمیسیون-صنایع-و-معادن-مجلس-بر-صلاحیت-وزیر-پیشنهادی-نفت.bos