شماره: 588301 تاریخ : 1400/06/21-09:12:13

با هدف شفاف سازی رابطه مالی با بخش خصوصی

قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری از بزرگترین خط لوله اتیلن جهان امضا می شود

قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان مالک خط و شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (اویکو) به عنوان پیمانکار امضا می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب به عنوان نخستین قرارداد در نوع خود که شامل خطوط لوله و ایستگاه های تقویت فشار در صنعت نفت است به صورت یکپارچه به پیمانکار بخش خصوصی واگذار می شود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تابستان 1399 و پس از واگذاری خط لوله اتیلن غرب به این شرکت، ضمن تداوم توسعه همسو با وظایف حاکمیتی خود و به منظور حفظ و گسترش سرمایه های ملی و زیرساخت های صنعت پتروشیمی مناقصه برگزار کرد که سرانجام شرکت اویکو در مردادماه امسال به عنوان پیمانکار بهره برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله ملی مشخص شد.

خط لوله اتیلن غرب باوجود اینکه از سوی دولت احداث شد و در سال 1391 به بهره برداری رسید، همزمان با واگذاری مجتمع های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری نهادهای نظارتی و دیگر مبادی ذیربط از سال 1397، به منظور صیانت از بیت المال، تلاش کرد تا ضمن ایجاد رابطه منطقی و شفاف مالی با بخش خصوصی، وظیفه بهره برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله را به عهده گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/قرارداد-بهره-برداری-تعمیر-و-نگهداری-از-بزرگترین-خط-لوله-اتیلن-جهان-امضا-می-شود.bos