شماره: 226281 تاریخ : 1395/07/13-02:32:37

جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

فعالیت 50 هزار نگهبان محله در کشور

جانشین رییس پلیس پیشگیری ناجا از فعالیت بیش از 50 هزار نگهبان محله در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سردار معصوم بیگی در حاشیه مانور خودرویی موسسات حفاظتی و نگهبانان محله که از میدان آزادی آغاز شده و تا ستاد ناجا ادامه داشت، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ پیشگیری از جرم اساس کار ناجاست و در پلیس پیشگیری این امر بیشتر مورد توجه است .

وی گفت: در حوزه های پیشگیری از جرم پلیس سعی کرده تا از طریق آموزش در مدارس، خود کنترلی و مسئول سازی نهادهای فرهنگ ساز و امنیت ساز گام‌های موثری بردارد.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای دانش و آمادگی در حوزه‌های پلیسی، اظهارکرد: خوشبختانه توان تحرک موسسات حفاظتی در حد خوب و اثرگذار است که می‌تواند سهم به‌سزایی در پیشگیری از جرم و ایجاد امنیت در جامعه داشته باشد.

وی از فعالیت بیش از 50 هزار نگهبان محله در کشور خبر داد و گفت:  حدود 700 موسسه هم مسئولیت ساماندهی و هماهنگی این افراد را دارند که  صلاحیت های آنها مورد تایید پلیس است.
سردار معصوم‌بیگی درباره نظارت پلیس بر فعالیت نگهبانان محله نیز گفت: این افراد و موسسات از سوی نیروی انتظامی نظارت می شوند و به تمامی کلانتری ها و پاسگاه ها ابلاغ شده که از آنان حمایت کنند.

به گفته وی، پلیس پیشگیری به دنبال تجهیز نیروهای نگهبان محله به وسایل دفاع شخصی اعم از افشانه و شوکر است.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا از برنامه ریزی ناجا برای افزایش کمی و کیفی نگهبانان محله خبر داد و گفت: بخشی از توان تحرک و عملیات پیشگیرانه و همکاری مشترک پلیس با نگهبانان محله در مانور امروز به نمایش گذاشته شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/فعالیت-50-هزار-نگهبان-محله-در-کشور.bos