شماره: 464491 تاریخ : 1398/02/23-05:14:09

معاون سازمان صنایع‌دستی عمان:

صنایع دستی ایران در جهان پیشرو است/عمان آماده تقویت و تداوم همکاری‌ها با ایران است

معاون سازمان صنایع‌دستی عمان در دیدار با تعدادی از مدیران‌کل معاونت صنایع‌دستی کشورمان از صنایع‌دستی ایران به‌عنوان صنایع‌دستی پیشرو در دنیا نام برد و خواستار تقویت روابط با ایران در حوزه صنایع‌دستی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عبدالوهاب بن ناصر المنذری معاون سازمان صنایع‌دستی عمان با حضور در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تعدادی از مدیران کل معاونت صنایع‌دستی دیدار و در خصوص راهکارهای تقویت روابط ایران و عمان در حوزه صنایع‌دستی با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

او در این دیدار با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی کشورمان گفت: صنایع‌دستی ایران در دنیا بی‌نظیر است و برخی از رشته‌های صنایع‌دستی ازجمله فرش دستباف ایران در جهان از همه جلوتر است.

او با بیان این‌که صنایع‌دستی ایران دارای ویژگی‌های مهمی است افزود: زیبایی و اصالت صنایع‌دستی ایران در کنار قدمت تاریخی ویژگی‌های مهم صنایع‌دستی ایران هستند که آثار و نتایج اقتصادی خوبی نیز به‌دنبال دارند.

معاون سازمان صنایع‌دستی عمان ادامه داد: در سفر به ایران تجربیات جدیدی درباره صنایع‌دستی این کشور به دست آوردیم و با رشته‌های مختلف از نزدیک آشنا شدیم و آماده تقویت و تداوم همکاری‌ها در این خصوص هستیم.

این مقام عمانی ادامه داد: ایران در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی عمان حضوری پررنگ دارد و غرفه‌های ایران در این نمایشگاه‌ها غرفه‌های برتر هستند و مسئولان عمانی نیز برای بازدید از غرفه‌های ایرانی تمایل بسیار زیادی دارند.

المنذری افزود: ایران همیشه چهره روشن و مؤثری در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ازجمله نمایشگاه‌های عمان است ازاین‌رو تمایل داریم همکاری‌های جدیدی را با ایران آغاز کنیم.

عبدالحسین کفیری مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: از تقویت همکاری‌های ایران و عمان در حوزه صنایع‌دستی استقبال می‌کنیم و خرسندیم که امروز میزبان مدیران عالی سازمان صنایع‌دستی عمان هستیم.

او افزود: آماده هرگونه همکاری با عمان برای تقویت روابط در حوزه صنایع‌دستی هستیم و امیدوارم در حوزه آموزش، برپایی نمایشگاه‌ها و... بتوانیم با یکدیگر همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

او به نزدیکی فرهنگ‌ها بین ایران و عمان اشاره کرد و افزود: این نزدیکی فرهنگی می‌تواند به تقویت هرچه بهتر روابط بین دو کشور کمک کند.

کفیری خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی ایران قدمتی تاریخی دارد و در دنیا ازنظر زیبایی، کیفیت و تنوع زبانزد است و با توجه به این ظرفیت‌ها آماده‌ایم تا با کشور عمان همکاری‌های خود را ادامه دهیم.

حسین بیدختی مدیرکل توسعه و ترویج صنایع‌دستی نیز در این نشست با اشاره به روابط حسنه‌ایران و عمان گفت: ایران و عمان همواره روابط حسنه‌ای باهم داشته‌اند و این روابط حسنه می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشد.

او افزود: تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی ایرانی تحت نظارت دولت عمان در این کشور در حال فعالیت هستند و آثار بی‌نظیری را نیز خلق کرده‌اند.

بیدختی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در حوزه آموزش وجود دارد آماده انتقال دانش سنتی به عمان هستیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/صنایع-دستی-ایران-در-جهان-پیشرو-استعمان-اماده-تقویت-و-تداوم-همکاری‌ها-با-ایران-است.bos