شماره: 586842 تاریخ : 1400/06/01-03:26:51

صرفه جویی بالغ بر 350 مگاوات برق در سیستم های روشنایی پالایشگاه گاز بیدبلند

در راستای اصلاح الگوی مصرف و همزمان با استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر، شرکت پالایش گاز بیدبلند بهره برداری از دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت های 30 و 60 کیلووات و نیز صرفه جویی در مصارف حامل های انرژی در بخش های اداری از طریق اقدامات کم هزینه (No Cost- Low Cost) را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی محمد پوررضا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با اعلام این خبر، افزود: این پالایشگاه در فاز اول و پس از تشکیل کارگروه سیستم های روشنایی؛ متشکل از کارشناسان واحدهای مهندسی، انرژی، تعمیرات برق، HSE، خدمات کالا و تهیه فرم های MAPF، اقدام به خرید و جایگزینی 1520 عدد لامپ حبابی و تیوبی LED و SMD به جای لامپ های پرمصرف رشته ای، فلورسنت و جیوه ای قبلی کرد.

وی ادامه داد: در نتیجه این اقدام و از ابتدای اجرای طرح (فروردین 98) تاکنون، صرفه جویی بالغ بر 350 مگاوات ساعت در مصارف الکتریکی روشنایی این شرکت صورت پذیرفته است.

پوررضا در ادامه تصریح کرد: در این پروژه و بر اساس شعار حمایت از تولید داخلی و رونق تولید، تماماً از محصولات داخلی استفاده شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند در فازهای آتی این پروژه، جایگزینی تمامی لامپ های پرمصرف ساختمان های اداری و عملیاتی، در دستور کار قرار دارد که در نتیجه آن، میزان صرفه جویی ها از محل جایگزینی، به مراتب بیشتر خواهد بود.

وی در پایان، افزود: همچنین، مقدمات ممیزی و صدور برچسب انرژی برای ساختمان های اداری بر اساس استاندارد ملی 14254 جهت اجرا در سال جاری، فراهم شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/صرفه-جویی-بالغ-بر-350-مگاوات-برق-در-سیستم-های-روشنایی-پالایشگاه-گاز-بیدبلند.bos