شماره: 621756 تاریخ : 1401/09/16-08:43:10

رئیس جمهور در پیامی، سیزدهم آذر روز ملی بیمه را تبریک گفت

بدون بیمه، چرخه اقتصادی کشور مختل می شود

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، پیام رئیس جمهور در بیست و نهمین همایش بیمه و توسعه از سوی قائم مقام بیمه مرکزی قرائت شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:
جریان زندگی انسان ها و چرخه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع، از خطرات و تهدیدهای گوناگون دور نیست. امروز بدون وجود بیمه تجارت داخلی و خارجی، فعالیت های متنوع و متعدد اقتصادی و اجتماعی عملاً قابل دوام نیست.
با توجه به موضوع همایش مبنی بر ?توسعه دانش بنیان صنعت بیمه?، دانش بنیان بودن یعنی تولید متکی بر خلاقیت، نوآوری و دانش و ایجاد الگوهای کسب و کار. در دوران تحول و ورود فناوری های جدید به صنعت بیمه، فعالان این بخش باید ضمن حفظ مشتریان خود، با عرضه محصولات و خدمات جدید و با به کارگیری فناوری ها و روش های نوین از قبیل هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، کلان داده ها و اینترنت اشیاء در ارائه خدمات و محصولات برای رضایتمندی ذی نفعان بیمه، گام های بلندی را بردارند. اکنون باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاست ها و سازوکارهای لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود. بر این اساس ضروری است رویکردهای ذیل در صنعت بیمه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد:
_ ابزارهای نوین و روش های جدید بیمه ای برای پوشش مخاطرات فعالیت های دانش بنیان و همچنین طراحی و مشوق های لازم برای به کارگیری آنها در شرکت های دانش بنیان ارائه شود.
_ از ایجاد انحصار در صنعت بیمه جلوگیری کرده و مجوزهای لازم برای فعالیت شرکت های نوپای بیمه ای که به ارائه روش های نوین بیمه ای می پردازند، فراهم شود.
_ از فناوری های جدید و توانمندی های شرکت های دانش بنیان به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، در زنجیره ارزش خدمات بیمه ای به ویژه برای تقاطع اطلاعات، انجام دقیق ارزیابی ها و محاسبات بیمه ای، کاهش هزینه های بیمه ای و افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات بیمه ای استفاده حداکثری صورت گیرد.
_ پوشش بیمه ای لازم برای گسترش صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای، زمینه های لازم را برای اجرای رویکردهای مذکور فراهم نمایند.
صنعت بیمه باید با برنامه ریزی و رفع نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت، ارائه طرح های اعتمادآفرین و خدمات نوین مبتنی بر فناوری های روز و تجهیز خویش به ابزارهای دانش بنیان، به بازیگر قوی تری در عرصه های توسعه و پیشرفت پیشرفت کشور تبدیل شود و در راستای بهبود و تقویت زیرساخت ها و پایه های اقتصاد ملی و آسایش روانی جامعه مبتنی بر تحقق عدالت و پیشرفت کمک کنند. این مهم جز با مشارکت همه کارکنان خدوم صنعت بیمه، بهره گیری از اندیشمندان، نخبگان و فکرهای نو و توجه به جایگاه ارزشمند خدمت رسانی به مردم میسر نخواهد شد. این همایش فرصتی است تا با تعامل و هم افزایی متخصصان بیمه ای و سایر خبرگان و اندیشمندان نسبت به حل مسائل مهم چاره اندیشی کنند.
ضمن تبریک روز بیمه به تمامی فعالان این صنعت، از دست اندرکاران برگزاری این همایش تشکر می نمایم و توفیق همگان را از خداوند متعال در خدمت به کشور و ایجاد آسایش و آرامش برای ملت ایران مسالت می نمایم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/رییس-جمهور-در-پیامی-سیزدهم-اذر-روز-ملی-بیمه-را-تبریک-گفت1.bos