شماره: 587541 تاریخ : 1400/06/10-10:07:05

خبر مهم وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون کرونا

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت در شبکه خبر با اشاره به اینکه شرایط کرونا اکنون در مملکت و جهان بی سابقه است، گفت: باید وارد میدان شد و مشکلات را به حداقل رساند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سلامت نیوز ، وی با بیان اینکه 204 شهید در عرصه مبارزه با کرونا تقدیم کرده و تعداد زیادی از همکاران بهداشت و درمان درگیر کرونا شده اند، افزود: بعضی از این همکاران آنقدر خسته هستند که به سختی کار می کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم کشورمان در دفاع مقدس ایثارگری کرده و این فرهنگ در مردم ما نهادینه شده است، بیان داشت: بزرگترین شاید تنها ترین راه حل که می توناد جلوی کرونا را بگیردواکسیناسیون است.

عین الهی با تاکید بر اینکه اولویت دولت و مجلس انجام واکسیناسیون است، ابراز داشت: حدود 60 میلیون افراد بالای 18 سال را باید واکسینه کنیم و هر نفر دو دز نیاز دارد که در مجموع به 120 میلیون دز واکسن نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه قرار داد واردات واکسن منعقد شده و پول واریز کردیم و تا اخر مهرماه حدود 40 تا 50 میلیون دز واکسن وارد خواهیم کرد و در دههفجر پایان واکسیناسیون را اعلام خواهیم کرد؛چراکه رئیس جمهور در این خصوص مسر بوده و همه دستگاه ها کمک خواهند کرد

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش تولید کنندگان داخلی واکسن کرونا، متذکر شد: تا کنون 27 میلیون دز واکسن تزریق کرده ایم ؛ به طوری که 19 میلیون نفر واکسن مرحله اول و 8 میلیون نفر کسانی هستند که دو دز را دریافت کرده اند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/خبر-مهم-وزیر-بهداشت-درباره-واکسیناسیون-کرونا.bos