شماره: 594010 تاریخ : 1400/11/18-04:27:53

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی:

تمامی خدمات ثبت نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری انجام می شود

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی خدمات مربوط به ثبت نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به شعب و یا کارگزاری های تأمین اجتماعی نیست و صرفاً متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی es.tamin.ir درخواست خود را ارائه کنند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی شکوری با اشاره به تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش بیمه دانشجویان افزود: در حال حاضر 25 هزار دانشجو در کشور بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند و بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد تا دانشجویان متقاضی بیشتری بتوانند با پرداخت حق بیمه از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشند.

وی اظهار داشت: سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده که دانشجویان متقاضی می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند و دولت نیز دو درصد از حق بیمه را بر عهده دارد. نرخ پرداخت حق بیمه 14 درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می شود. نرخ پرداخت حق بیمه 16 درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتاً کاملترین نرخ پرداخت حق بیمه که 20 درصد بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربر می گیرد.
لازم به توضیح است، دانشجویان محترم در حین تحصیل، باید درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت نام و آغاز بیمه پردازی، سوابق بیمه ای برای آنها ایجاد می شود و از خدمات این سازمان برخوردار می شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/تمامی-خدمات-ثبت-نام-بیمه-دانشجویی-به-صورت-غیرحضوری-انجام-می-شود.bos