شماره: 521108 تاریخ : 1399/07/20-05:01:18

مقام مسوول:

تشکل های خودرویی برای مقابله با قاچاق لوازم یدکی متمرکز شوند

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این دفتر از همه توان و ظرفیت تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه ها به عنوان بازوی تخصصی و اجرایی، درسطح پیشگیری و نیز مبارزه با قاچاق استفاده خواهد کرد، اما تشکل های خودرویی برای مقابله با قاچاق لوازم یدکی باید متمرکز شوند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور، «مهدی کوشا» در جلسه ای با هیات رییسه این انجمن افزود: حجم لوازم یدکی و قطعات خودرو که به شکل غیررسمی و قاچاق وارد کشور می شود، قابل توجه است.

وی اضافه کرد: این میزان قاچاق علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی و اجتماعی برای کشور زیان بار است، به دلیل کاربرد گسترده در خودرو و شبکه حمل و نقل کشور، سلامتی و امنیت هموطنان را نیز تهدید می کند.

کوشا توضیح داد: برای مقابله با قاچاق، چنانچه نقاط آلوده در این حوزه به درستی آسیب شناسی شوند و گزارش های دقیق مردمی در این زمینه باشد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز در چارچوب مقابله و مبارزه نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

وی،نسبت به تشکیل جلسات جزیره ای با انجمن ها و تشکل های مختلف در این حوزه انتقاد کرد و گفت: دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای رسیدن به نتیجه در این بخش چند برنامه محوری را در دستور کار قرار داده که تمرکز و همگرایی همه انجمن ها، اتحادیه ها و تشکل های مردم نهاد که در حوزه خودرو فعالیت دارند، یکی از آنها به شمار می آید.

کوشا تاکیدکرد: تشکل های فعال در حوزه خودرو باید از حالت جزیره ای خارج شده و همه ظرفیت و توان آنها برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی و قطعات در یکجا متمرکز شود، همچنین فرهنگ سازی، اقناع مسوولان و مردم بوسیله گزارش های خبری در رسانه ها از دیگر برنامه های این دفتر است.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر کیفیت تولیدات داخلی در پیشگیری از قاچاق، گفت: تولید باکیفیت و در سطح کلاس جهانی و صادرات محور، مقدمه و پیش ­نیاز پیشگیری از قاچاق بشمار ­ می ­رود.

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در پیشگیری و مبارزه با قاچاق، همکاری همه بخش­های مرتبط اعم از مسوولان و تشکل­های مردمی ضروری است.

پیشتر مدیرکل پیشگیری قاچاق کالا و ارز، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کشف یک هزار و 639 میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق خودرو از ابتدای امسال تا پایان مردادماه خبر داده بود.

«امیرمحمد پرهام فر» افزود: کشفیات قاچاق در حوزه لوازم یدکی خودرو در سال 97 به میزان یک هزار و 635 میلیارد ریال و سال گذشته چهار هزار و 311 میلیارد ریال بود که رشد 63 درصدی را نشان می دهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/تشکل-های-خودرویی-برای-مقابله-با-قاچاق-لوازم-یدکی-متمرکز-شوند.bos