شماره: 586698 تاریخ : 1400/05/31-11:32:03

بهینه سازی و راه اندازی سیستم اطفای حریق در نیروگاه رامین اهواز

رئیس اداره ایمنی بهداشت و محیط زیست نیروگاه رامین اهواز از بهینه سازی و راه اندازی مجدد سیستم اطفای حریق در واحد شماره 6 این نیروگاه خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت، ویدا صادقی دهکردی گفت: سیستم اطفای حریق ترانس واحد 6 این نیروگاه با پیگیری های مکرر و مشارکت تیمی بخش های مختلف فنی نیروگاه و استفاده از ظرفیت و توان داخلی متخصصان تعمیراتی و بهره برداری و واحد ایمنی و آتش نشانی پس از بهینه سازی و تست نهایی راه اندازی شد.

صادقی دهکردی غیر فعال بودن، گرفتگی و فرسودگی مسیر های آب، افشانک ها و گیت والو های سیستم اطفای حریق را از جمله چالش های سیستم ترانس واحد مذکور برشمرد و افزود: در صورت ایجاد مشکل برای ترانس واحد ها قادر به کنترل و اطفای حریق در ترانس ها نبودیم.
وی از جمله اقدامات انجام گرفته برای رفع این مشکل را سرویس و نصب 44 عدد افشانک روی سیستم اطفای حریق ترانس ها، تعویض 59 متر لوله، نصب 4 عدد درین روی رینگ های اطفای حریق، رنگ آمیزی 230 متر لوله عنوان کرد و افزود: پس از پایان بهینه سازی این مجموعه، تست فشاردار کردن رینگ و پاشش افشانک ها روی ترانس واحد مذکور انجام شد.
رئیس اداره ایمنی بهداشت و محیط زیست نیروگاه رامین اهواز برآیند این اقدام را ایجاد یک سیستم اطفای و کنترل حریق کاملاً ایمن و مطمئن، حل مشکلات بهره برداری از سیستم، مدیریت بهینه در نحوه نگهداری و بهره برداری عنوان و تصریح کرد: عملیات مذکور طی مدت زمان 35 روز اجرایی شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بهینه-سازی-و-راه-اندازی-سیستم-اطفای-حریق-در-نیروگاه-رامین-اهواز.bos