شماره: 637201 تاریخ : 1402/04/04-10:32:11

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:

بهره مندی بیماران خاص تأمین اجتماعی از حمایت های ویژه صندوق بیماری های صعب العلاج

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی از تبادل اطلاعات این سازمان و سازمان بیمه سلامت و فراهم شدن امکان بهره مندی بیماران خاص تحت پوشش تأمین اجتماعی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر شهرام غفاری اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص چگونگی بهره مندی بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از مزایای صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج در اولین جلسه شورای هماهنگی سازمان های بیمه گر پایه که در تاریخ دهم خرداد با حضور مدیران عامل سازمان های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت ایران و بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح برگزار شد، مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی نسبت به نشاندار کردن بیمه شدگان مشمول صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج اقدام کند.

وی افزود: امکان نشاندار شدن بیماران توسط پزشک در سامانه نسخه نویسی فراهم شده و مدیریت های درمان تأمین اجتماعی استان ها نیز از طریق تشکیل پرونده در پورتال معاونت درمان، نسبت به نشان دارکردن بیماران خاص و صعب العلاج اقدام خواهند کرد.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: تبادل اطلاعات بیماران نشاندار شده و مشمول صندوق از طریق وب سرویس از ابتدای تیرماه توسط واحد فناوری سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت فراهم شده است. سهم دارو‏ و خدمات بیمه شدگان مشمول صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس قوانین موضوعه پس از کسر سهم بیمه پایه و تکمیلی به صورت متمرکز توسط سازمان بیمه سلامت ایران محاسبه و پرداخت خواهد شد.
دکتر غفاری همچنین از بازنگری و توسعه خدمات مشمول بیماران خاص خبر داد و گفت: در حال حاضر 3632 خدمت اعم از ویزیت، دارو، خدمات پاراکلینیکی، کار درمانی و... ویژه بیماران خاص، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و صندوق حمایت از بیماران خاص صعب العلاج قرار دارند.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بیماری های خاص و صعب العلاج به آن دسته از بیماری هایی گفته می شود که در جامعه عمومیت ندارد و برای درمان نیازمند شرایط ویژه ای است. این بیماری ها، درمان دائمی ندارد و عوارض آنها تا پایان عمر همراه بیمار می ماند.


طبق بند (ن) تبصره 17 قانون بودجه 1401 حمایت های ویژه ای برای این دسته از بیماران در نظر گرفته شده و صندوق ویژه ای برای حمایت از این بیماران در دولت سیزدهم تشکیل شده است. موضوع فعالیت این صندوق، فراهم آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشکی، کالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت های دوره ای و تسکینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل و نظایر آن که است فهرست آن به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بهره-مندی-بیماران-خاص-تامین-اجتماعی-از-حمایت-های-ویژه-صندوق-بیماری-های-صعب-العلاج.bos