شماره: 588522 تاریخ : 1400/06/23-03:08:09

بهره مندی از توان دانش بنیان ها در شرکت پایانه های نفتی

شرکت پایانه های نفتی ایران در حال ارزیابی ساخت داخل تجهیز turbine meter و PD meter است که در صورت داخلی سازی این دو محصول ازسوی شرکت دانش بنیان داخلی، صنعت نفت کشور از شرکت های خارجی و تأمین کننده های غیربومی بی نیاز می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت به همراه مدیران و رؤسای عملیاتی، با هدف بررسی توانمندی های داخلی در حوزه ساخت سیستم های اندازه گیری سیالات، از یک شرکت دانش بنیان داخلی زیرمجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کردند.

اسدروز در این بازدید با اشاره به لزوم پشتیبانی و رفع موانع تولید گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران در کنار ایفای مسئولیت خطیر خود در حوزه ذخیره سازی، اندازه گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی، بر بومی سازی و روزآمد کردن تجهیزات با حمایت حداکثری از توانمندی های داخلی نیز تأکید دارد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهار کرد: راهبرد این شرکت حمایت از تولید و ساخت داخل کالا و تجهیزات مورد نیاز است و با تکیه بر توان سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان، در حوزه های مختلف عملیاتی توانسته ایم به خودکفایی در تأمین و تجهیز قطعات دست یابیم.

اسدروز عنوان کرد: کارت های الکترونیکی سیستم های اندازه گیری نفت، شیر چهارراهه سامانه صحت سنجی سیستم اندازه گیری نفت خام (پروور)، اکچویتور شیرآلات صنعتی و قطعات الکترونیکی و مکانیکی سامانه های اندازه گیری نفت با تلاش متخصصان شرکت و استفاده از توان داخل ساخته شده که صرفه اقتصادی قابل توجهی برای شرکت داشته است.

وی اظهار کرد: شرکت پایانه های نفتی ایران در حال ارزیابی ساخت داخل turbine meter و PD meter است و در صورت داخلی سازی این دو محصول ازسوی شرکت دانش بنیان داخلی، صنعت نفت کشور از شرکت های خارجی و تأمین کننده های غیربومی کاملاً بی نیاز شده و از بروز مشکلات احتمالی عملیاتی جلوگیری می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بهره-مندی-از-توان-دانش-بنیان-ها-در-شرکت-پایانه-های-نفتی.bos