شماره: 578576 تاریخ : 1400/02/01-01:29:35

دو جلسه ویدئو کنفرانسی در مرکز ملی فرش ایران برگزار شد:

بررسی مشکلات و موانع از دو جنبه درون سازمانی و برون سازمانی / مسیر ملی و بین المللی حفاظت قانونی از اصالت فرش دستباف ایرانی

جلسه ارائه گزارش عملکرد سال گذشته، مشکلات و موانع از دو جنبه درون سازمانی و برون سازمانی با حضور رئیس و معاونین مرکز ملی فرش ایران، روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ا ز مرکز ملی فرش ایران، در این نشست شرح مختصری از اهم اقدامات و فعالیت های انجام شده و همکاری با سایر سازمان ها و ارگان ها ارائه و ادامه جلسه به پرسش و پاسخ رئیس مرکز ملی فرش ایران و روسای سازمان ها اختصاص یافت.

مسیر ملی و بین المللی حفاظت قانونی از اصالت فرش دستباف ایرانی

این جلسه در راستای حمایت از توسعه صادرات فرش دستباف با رویکرد تاثیر حقوق مالکیت فکری بر فروش فرش دستباف و رقابت در بازارهای جهانی، با همکاری وزارت دادگستری به صورت مجازی برگزار شد.

معاون حقوق مالکیت صنعتی وزارت دادگستری ضمن ارائه مباحث و توضیحاتی پیرامون مالکیت فکری و معنوی در صنایع فرش دستباف، مروری بر مباحث جلسه گذشته درخصوص چگونگی ثبت طرح های فرش به عنوان طرح صنعتی داشتند و در ادامه استفاده از قانون حمایت از مولفان و مصنفان و پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری (کپی رایت) برای حفظ حقوق مادی و معنوی طراحان فرش مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور تولید مرکز ضمن بیان خلاصه ای از نحوه ثبت نقشه فرش دستباف در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مرکز ملی فرش ایران، به چگونگی بررسی طرح ها در کمیته تخصصی تشکیل شده در مرکز پرداخت.

گفتنی ست در ادامه ی طرح پرسش و پاسخ، ابعاد مختلف حقوق پدید آورندگان طرح و نقش فرش به عنوان طرح صنعتی نقشه فرش دستباف، توسط شرکت کنندگان محور بحث و گفت و گو قرار گرفت و مقرر شد سلسله جلسات مالکیت صنعتی در هنر- صنعت فرش دستباف با همکاری مرکز ملی فرش ایران و دفتر برنامه ریزی هماهنگی و حمایت از حقوق مالکیت صنعتی وزارت دادگستری با حضور ذینفعان به طور مداوم برگزار شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بررسی-مشکلات-و-موانع-از-دو-جنبه-درون-سازمانی-و-برون-سازمانی-مسیر-ملی-و-بین-المللی-حفاظت-قانونی-از-اصالت-فرش-دستباف-ایرانی.bos