شماره: 634887 تاریخ : 1402/01/07-04:07:14

بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

بخشودگی و امهال تسهیلات بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه

بانک مرکزی در بخشنامه ای مفاد بند "د" تبصره (16) قانون بودجه سال 1402 کل کشور در خصوص بخشودگی سود، کارمزد و جریمه های دیرکرد تسهیلات پرداختی کلیه بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت سه سال را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این بخشنامه آمده است:

بانک های عامل مکلفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه های دیرکرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال 1394 تا پایان سال 1402 کلیه بهره برداران بخش کشاورزی (فعالان بخش کشاورزی در حوزه های زراعت، باغبانی و گلخانه ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و ماشینی کردن (مکانیزاسیون)) خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، اقدام و اصل تسهیلات تا سقف 30.000 میلیارد ریال را به مدت سه سال امهال نمایند.

بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد. بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است، تضمین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه متعاقباً ارسال می شود. خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی ربط ابلاغ شود.‏‏‏‏‏‏

URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بخشودگی-و-امهال-تسهیلات-بخش-کشاورزی-خسارت-دیده-از-حوادث-غیرمترقبه.bos