شماره: 586530 تاریخ : 1400/05/26-04:28:09

بخش موقت دارویی بیماران کرونایی داروخانه 29 فروردین افتتاح شد

در مراسمی با حضور دکتر اسماعیلی، رییس دفتر رییس جمهور، دکتر شانه ساز، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو و امیر سرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان بهداری ارتش، بخش موقت دارویی بیماران کرونایی داروخانه 29 فروردین افتتاح شد.

به گزارش بانک و صنعت، این بخش که در دو قسمت 800 متری و شامل بخش انتظار و بخش دارویی است، در 48 ساعت آماده افتتاح شده که داروهای مرتبط با کووید19 در این بخش و در مجاورت ساختمان اصلی داروخانه 29 فروردین، در اختیار مراجعان قرار می گیرد.

این بخش پس از بازدید رییس جمهور و تاکید وی مبنی بر تسهیل دسترسی بیماران کووید19 به داروهای مورد نیازشان توسط ارتش در 48 ساعت، آماده افتتاح و خدمت رسانی شده است.

دکتر اسماعیلی، رییس دفتر رییس جمهور نیز در حاشیه مراسم افتتاح این بخش ضمن تقدیر از تلاش های نیروهای بهداشتی و درمانی در طول مقابله با کرونا، گفت: با دستور رییس جمهور مقرر شد که در تهران ابتدا 100 و بعد 300 داروخانه، داروهای مورد نیاز بیماران کووید19 را ارائه کنند اما با تلاش سازمان غذا و دارو، در تهران 490 داروخانه و در کل کشور حدود دو هزار داروخانه، این داروها را ارائه می دهند.

وی همچنین این اقدام ارتش در راه اندازی بخش موقت دارویی بیماران کرونایی را جهادی، ارزشمند و قابل الگوبرداری برای سایر بخش ها دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر با مشکل کمبود داروهای مورد نیاز بیماران کووید19 روبرو نیستیم چون به میزان قابل توجهی در بین داروخانه هایی که سازمان غذا و دارو اعلام کرده، این داروها وجود دارد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بخش-موقت-دارویی-بیماران-کرونایی-داروخانه-29-فروردین-افتتاح-شد.bos