شماره: 682187 تاریخ : 1403/01/21-06:35:33

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

بانک سرمایه از پشتوانه فرهنگیان برخوردار است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر تلاش مضاعف، برنامه محوری و تخصص گرایی در همه ارکان و بخش های تابعه صندوق، هم افزایی و ارتقای سودآوری را از اهداف راهبردی و اولویت های صندوق در سال جهش تولید اعلام کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان صندوق و همچنین اعضای هیات مدیره و مدیران عامل هلدینگ های شش گانه و شرکت های تابعه ضمن تبریک آغاز سال 1403 به خانواده بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان، به ضرورت برنامه محوری در هلدینگ ها و شرکت های تابعه اشاره کرد و جهش تولید همراه با رسیدن به سود پایدار و باکیفیت و استمرار و ارتقای روند سودآوری را اولویت های مهم صندوق در سال جدید برشمرد.

** شرکت های زیان ده تعیین تکلیف می شوند

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، فرصت سه ماهه داده شده به شرکت های زیان ده جهت برون رفت از زیان و رسیدن به سودآوری را یادآور شد و گفت در سال جدید نباید در هیچکدام از زیرمجموعه های صندوق، شرکت زیان ده داشته باشیم لذا شرکت ها موظفند از همه پتانسیل ها و ابزار ها جهت رسیدن به سودآوری استفاده نمایند درغیراین صورت همان گونه که قبلا اعلام گردید ادغام، تجمیع یا توقف فعالیت در انتظار شرکت های زیان ده خواهد بود.

** سودآوری با هدف ارتقاء ارزش دارایی ها

مدیرعامل صندوق ذخیره با اشاره به ماموریت های کلان صندوق، به ضرورت افزایش سودآوری به منظور ارتقاء ارزش دارایی ها و استفاده بهینه از فرصت های اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: در همه هلدینگ ها و شرکت های تابعه باید ضمن سودآوری پایدار و ارزشمند، در مسیر خلق منابع پایدار و اطمینان بخش حرکت کنیم.

** ورود به حوزه های زود بازده

وی یکی دیگر از راهبرد های هیات مدیره و مدیریت صندوق را ورود به حوزه های زودبازده و سودآور مانند بخش معدن ذکر کرد و افزود با وجود تنوع فعالیت صندوق در بخش مختلف، در نظر داریم وارد حوزه هایی شویم که از نظر بازدهی و سودآوری مزیت و جذابیت دارند.

** فعال شدن قرارگاه ویژه تامین مسکن

مدیرعامل صندوق ذخیره به تشکیل "قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم" در صندوق اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در اردیبهشت ماه شروع به کار می نماید و انتظار داریم با چالاکی و سرعت عمل بالا در زمینه ساخت و تولید مسکن فرهنگیان طبق برنامه ریزی ها، اقدامات موثر و ملموس انجام دهد و در فاز نخست ساخت حدود 15 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده است.

** بازسازی و احیای بانک سرمایه با جدیت دنبال می شود.

ایشان با بیان اینکه بانک سرمایه از پشتوانه فرهنگیان و نظام آموزشی برخوردار است تاکید کرد: اگر اعتمادسازی صورت پذیرد و بانک سرمایه مجددا اعتبار واقعی خود را به دست آورد و فرهنگیان بانک سرمایه را برای فعالیت های بانکی و دریافت حقوق برگزینند اتفاق های مثبت و کم نظیری را شاهد خواهیم بود و می توان با رسوب منابع، عمده مشکلات شرکت های تابعه صندوق را رفع نمود.

** ضرورت کنترل و نظارت هوشمند و حداکثری بر فعالیت ها

دکتر احمدی یکی از سیاست ها و راهبرد های مهم هیات امنا و هیات مدیره صندوق را شفافیت و نظارت بر فعالیت های صندوق برشمرد و گفت: امسال با نظام مند کردن سیستم نظارت و یکپارچه سازی در بخش های تابعه صندوق و همچنین با بکارگیری ابزار هایی نظیر هوش تجاری (BI)، صندوق به سمت نظارت هوشمند گام خواهد داشت.

وی یادآور شد: کسانی که با سلامت، پاکدستی و مسئولیت پذیری مأموریت های اصلی محوله را به انجام می رسانند مشکلی برای ادامه فعالیت در صندوق نخواهند داشت، اما انتصاب های سفارشی و غیرتخصصی پذیرفته نیست و مدیران شایسته، متخصص و باانگیزه جایگزین خواهند شد.

** اجرای صحیح طرح ارزش مالکانه

دکتر احمدی، با تاکید بر اجرای صحیح، هدفمند و دقیق طرح ارزش مالکانه، این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته های بحق فرهنگیان عزیز عنوان نمود.

** تسریع بورسی شدن شرکت ها

وی افزود: در سال جدید، بورسی شدن شرکت های تابعه صندوق به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و دنبال خواهد شد.

** هدف گذاری برای تامین مالی پروژه ها

مدیرعامل صندوق ذخیره یکی از دغدغه ها و چالش های اصلی اکثر شرکت ها و پروژه های در دست اجرای صندوق را مسئله تامین مالی بیان کرد و گفت در سال جدید، استفاده از ابزار ها و روش های گوناگون جهت تامین مالی و بکارگیری منابع ارزان قیمت به طور جدی هدف گذاری شده است.

** اولویت جذب فرزندان نخبه فرهنگیان

دکتر احمدی، صندوق ذخیره فرهنگیان را صندوقی بین نسلی و متعلق به آحاد جامعه فرهنگیان کشور دانست که باید برای نسل های بعدی به خوبی محافظت شود، لذا باید بستر های مناسب برای پرورش مدیران جوان و کارآمد با اولویت جذب فرزندان نخبه و تحصیل کرده متخصص از میان خانواده معلمان در دستور کار قرار گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بانک-سرمایه-از-پشتوانه-فرهنگیان-برخوردار-است.bos