شماره: 584069 تاریخ : 1400/04/14-12:21:32

بازدید مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و داروی زاهدان

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از آزمایشگاه کنترل معاونت غذا و داروی زاهدان بازدید کرد.

به گزارش بانک و صنعت، دکتر سید محمود مسیحا هاشمی در حاشیه این بازدید گفت: آزمایشگاه غذا و داروی زاهدان واقع در منطقه مرزی و تجاری جنوب شرقی کشور از جایگاه ویژه کنترلی برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات و افزایش توانمندی آزمایشگاه های مبادی ورودی و مرزی از برنامه های دارای اولویت اداره کل آزمایشگاه های مرجع است، افزود: در این بازدید پس از بررسی مدیریتی و فنی از بخش های فعال، زیرساخت ها و دستگاه ها، مباحث مختلف از جمله قابلیت ها در زمینه آزمون های کنترلی محصولات سلامت محور و ارتقاء روش های آزمون با توجه به شرایط بحرانی همه گیری در منطقه مطرح و بررسی شد.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: پتانسیل های موجود به منظور همکاری های حمایتی از سایر معاونت ها، مشکلات و چالش های موجود در جریان اقدامات کنترلی، موارد مرتبط با سامانه شبکه کشوری آزمایشگاهی، نتایج شرکت در آزمون های مهارت آزمایی، تسریع اقدامات مرتبط با صدور و تمدید مجوزهای آزمایشگاه های همکار و مجاز و همچنین نیازمندی های اعتباری آزمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گسترش هدفمند شبکه کشوری آزمایشگاهی همراه با حمایت از شرکت های دانش بنیان، جذب همکاری های بخش خصوصی و پتانسیل های موجود در دانشگاه ها و نیز توسعه توانمندی آزمایشگاه ها در حوزه آرایشی و بهداشتی، دارو، مکمل، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آلاینده ها و تخصصی غذا و ضرورت استفاده از ظرفیت معاونت ها در ارائه خدمات آموزشی، در موارد فوق الذکر، از جمله برنامه های اداره کل اعلام شد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/بازدید-مدیرکل-ازمایشگاه-های-مرجع-کنترل-غذا-دارو-و-تجهیزات-پزشکی-از-ازمایشگاه-کنترل-معاونت-غذا-و-داروی-زاهدان.bos