شماره: 422131 تاریخ : 1397/09/05-04:31:05

رئیس انجمن بین المللی زیرساخت های آبی:

ایران؛ عضو فعال در کمیسیون ناوبری دریایی و محیط زیست دریایی است

رئیس انجمن بین المللی زیرساخت های آبی(PIANC) گفت: فعالیت ها و برنامه های همایش بین المللی ICOPMAS در ایران به اهداف " پیانک " بسیار نزدیک است و تبادل نظر و ارائه دستاورد های فنی در زمینه مهندسی مدیریت سواحل در این همایش فرصت های تازه ای را در حوزه زیرساخت ها دریایی و همچنین حمل و نقل دریایی فراهم می کند‌.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، گیرت وان کاپلن در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بنادر، سواحل و سازه های دریایی ( ICOPMAS 2018 ) در تهران، گفت: در حال حاضر کشور ایران به عنوان عضو فعال در چهار کمیسیون از جمله کمیسیون ناوبری دریایی و محیط زیست دریایی دارای نماینده فعال در پیانک است.

وی با بیان اینکه ایران از زمان عضویت در انجمن جهانی زیرساخت های آبی ، فعالیت و همکاری قابل توجهی در بخش ارائه مقاله های علمی داشته است، تصریح کرد: ایران تنها عضو موثر پیانک در منطقه خاورمیانه است.

به گفته رئیس پیانک، همکاری های سازمان جهانی دریانوردی ( imo ) ، سازمان بنادر و دریانوردی ایران ( pmo ) و پیانک در یک راستا است و در یک جهت به منظور تبادل اطلاعات و انتقال تجارب ، دانش و فناوری های جدید می باشد.

کاپلن افزود: دبیرخانه دائمی همایش ICOPMAS از سال 2010 به طور رسمی به عنوان عضو واجد شرایط پیانک انتخاب شد .

به گفته وی، پیانک یکی از قدیمی ترین سازمان های دریایی است که از سال 1885 میلادی تاسیس شده و مسئولیت ارایه مشاوره جهت استانداردها در زمینه ترافیک آبراه های قابل کشتیرانی است .

وی گفت: فعالیت ها و برنامه های همایش بین المللی ICOPMAS در ایران به اهداف " پیانک " بسیار نزدیک است و تبادل نظر و ارائه دستاورد های فنی در زمینه مهندسی مدیریت سواحل در این همایش فرصت های تازه ای را در حوزه زیرساخت ها دریایی و همچنین حمل و نقل دریایی فراهم می کند‌.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/ایران؛-عضو-فعال-در-کمیسیون-ناوبری-دریایی-و-محیط-زیست-دریایی-است.bos