شماره: 670600 تاریخ : 1402/09/20-05:47:45

اهتمام بانک ملی ایران به تکمیل زنجیره ارزش در حوزه بین الملل و ارز کشور

عضو هیات عامل و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران با بیان اینکه 95 سال قدمت و خدمت، افتخار بانک ملی ایران است، اظهارداشت: این بانک در صنعت مالی و شبکه بانکی کشور، در راستای تکمیل و توسعه زنجیره ارزش مسیر جدید و خوبی را در حوزه ارزی دنبال می کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علی رضا گچ پز زاده ضمن حضور و بازدید از غرفه بانک ملی ایران در دومین نمایشگاه بین المللی اوراسیا در تهران در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران، موضوع توسعه روابط بانکی و امکان بکارگیری سیستم های نوین تعاملات مالی به منظور تسهیل و گسترش همکاری ها در راستای تحقق اهداف کلان کشورهای منطقه اوراسیا را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد: این بانک با انجام اقداماتی نظیر؛ توسعه روابط بانکی بین الملل، گسترش شعب خارجی، ارائه خدمات ارزی آنی، تبادلات مالی، انجام نقل و انتقال وجوه، عملیات تبدیل ارز، ارائه مشاوره، صدور کارت بانکی و خدمات ویژه به تجار، بازرگانان و مدیران بنگاه های اقتصادی، نشان می دهد مسیر جدید و خوبی در بانکداری کشور دنبال می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون فعالیت های این بانک مطابق با استانداردهای جهانی است، گفت: بانک ملی ایران با فعال کردن شعب خارجی قصد دارد امور تجاری کشور را تسهیل، توسعه و نظام مند کند.

معاون ارزی بانک ملی ایران با اشاره به این که در حال ورود به فاز جدیدی از ارائه خدمات ارزی و بین الملل به تجار و بازرگانان داخلی و خارجی هستیم ادامه داد: برای توسعه و گسترش همکاری های بین الملل با بانک های خارجی ، تجار و بازرگانان کشور های دیگر آمادگی داریم و در این زمینه به منظور ایجاد ارتباط نزدیک تر، اقدامات مطلوب و موثری صورت گرفته و در حال اجرای زیرساخت ها و تدوین مقررات و دستورالعمل های لازم هستیم.

وی در ادامه به شعب خارجی و واحدهای سابسیدری بانک ملی ایران در کشورهای دیگر اشاره کرد و یادآور شد: هدف از تاسیس میربیزینس بانک تسهیل مناسبات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تمامی حوزها اعم از مبادلات تجاری، مراودات مالی و فناوری مالی جدید بود که هم اکنون بعد از دو دهه تاسیس همواره به عنوان حلقه اتصال سیستم بانکی دو کشور به ایفای نقش می پردازد .

گچ پز زاده با اشاره به این که میربیزینس با بانک های بزرگ روسیه مراودات مالی دارد، افزود: با توجه به افتتاح شعبه جدید میربیزینس در جمهوری تاتارستان شرایطی را فراهم کرده ایم که تمامی تجار، بازرگانان و مدیران بنگاه های اقتصادی ایرانی امکان افتتاح حساب و دریافت خدمات ارزی از میربیزینس بانک را دارند.

به گفته وی، در روسیه علاوه بر بانک یک باشگاه مشتریان و شرکت لیزینگ اسلامی در تاتارستان و مناطق مسلمان نشین در حوزه اوراسیا ایجاد کردیم تا علاوه بر مبادلات بانکی، امکان ارائه خدمات تجاری و اطلاعات اقتصادی شرکت ها و منطقه را پشتیبانی کنیم و البته در سال جدید میلادی شرکت بیمه را نیز فعال خواهیم کرد .

وی به برنامه توسعه همکاری با بانک های دیگر روسیه همانند vtb و ازبر تا سال آینده اشاره کرد و افزود: بانک ملی ایران اقدامات مناسبی برای کنترل بازار های مالی انجام داده است که اگر این اقدامات ادامه پیدا کند شرایط بهتری در اقتصاد فراهم می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/اهتمام-بانک-ملی-ایران-به-تکمیل-زنجیره-ارزش-در-حوزه-بین-الملل-و-ارز-کشور.bos