شماره: 595211 تاریخ : 1401/01/10-09:33:57

یک مقام مسئول اعلام کرد؛

انعقاد 295 میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل قطعات نیروگاهی

مدیرکل دفتر فناوری و بومی سازی نیروگاه های شرکت برق حرارتی گفت: در سال گذشته 36 قرارداد ساخت داخل به ارزش 295 میلیارد تومان منعقد شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «علی عیسی پور» افزود: در جهت اجرای سیاست های کلی نظام درخصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت های داخلی و قطع وابستگی در شرایط تحریم، تأمین قطعات مورد نیاز در راهبری شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی و شرکت های زیر مجموعه از اولویت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: جهت رفع مشکلات نیروگاه ها در خصوص قطعات با تکنولوژی بالا، این شرکت امکان سنجی ساخت داخل با هدف توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و ایجاد خط تولید قطعات و تجهیزات را در اولویت کارهای خود قرار داده و نتایج مؤثری در این بخش به سرانجام رسیده است.

عیسی پور با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد قطعات نیروگاهی داخل کشور ساخته شده و در چرخه تولید برق مورد استفاده قرار گرفته اند، افزود: همه پره های توربین گازی که دارای تکنولوژی پیچیده ای هستند و تا مقطعی تأمین آن ها از معضلات نیروگاه ها بود، توسط شرکت های دانش بنیان در داخل کشور ساخته می شود و یا در حال ساخت هستند.

وی گفت: در سال گذشته 36 قرارداد ساخت داخل به ارزش 295 میلیارد تومان منعقد شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تولید بار اول retaining ring، ساخت پره های توربین بخار نیروگاه رامین، پره های کمپرسور توربین GE-F9 نیروگاه شهید رجایی، آجرنسوز نیروگاه ارومیه، چرخ کورتیس نیروگاه لوشان و پره های LP نیروگاه لوشان از جمله قراردادهای یاد شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/انعقاد-295-میلیارد-تومان-قرارداد-ساخت-داخل-قطعات-نیروگاهی.bos