شماره: 671118 تاریخ : 1402/10/25-05:56:14

انتشار نهمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان ویژه پاییز 1402

نهمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان مشتمل بر مقالات تازه با عناوین «آگاهی از توسعه تکافل خرد در میان قشر کم درآمد مالزی»، «ارزیابی توان بالقوه مالی غیرمتمرکز و فناوری زنجیره بلوکی در بیمه»، «توسعه شمول مالی در اندونزی از طریق تکافل: فرصت ها، چالش ها و پایداری»، «مطالعات متکی بر تجربه، راهی به سوی مدیریت بهینه سلامت مالی صندوق های بازنشستگی» و «اجرای استانداردهای آی.اف.آر.اس 17، آزمونی برای بیمه گران اسلامی» منتشر شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، نهمین شماره فصلنامه الکترونیکی تازه های بیمه ایران و جهان ویژه پاییز 1402، بر روی پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان تارنمای پژوهشکده بیمه منتشر گردید.

بخش بینش های تازه این نشریه به «ترویج سبک زندگی سالم تر با بیمه گران» و «تقویت تاب آوری از طریق بیمه سلامت مبتنی بر پس انداز» می پردازد و بخش اخبار تازه به موضوعات «رشد بیمه اعتبار تجاری، علیرغم رکود اقتصادی و تحولات جغرافیای سیاسی»، «کمبود بیمه محصولات کشاورزی، چالش اصلی قیمت مواد غذایی» و «صندوق های ریسک بدهی دولتی پارامتریک به دنبالِ تسهیلات بیمه اتکائی و بازار سرمایه» اختصاص یافته است.
در بخش یک معرفی تازه نیز «حَقِکس: اولین بازار تبادل سرمایه دیجیتال مبتنی بر شریعت در جهان» ارائه گردیده است و در بخش یک مفهوم تازه به «ریسک زدایی از صندوق بازنشستگی با بیمه عمر مستمری» پرداخته شده است.
همچنین بخش شخصیت برجسته علمی به معرفی «دکتر معبد علی الجرحی» استاد اقتصـاد و مالی دانشـگاه اینسـیف مالزی و عضـو هیئـت شـریعت در بـازار مالـی دبی و بخش تازه های نشر به معرفی دو کتاب با عنوان «تحلیل تسهیم ریسک مالی برای توسعه اقتصاد: درس هایی از آلمان (اقتصاد سیاسی اسلام)» و «سرمایه اقتصادی و مدیریت ریسک در مالی اسلامی» اختصاص یافته است.
علاقه مندان برای مشاهده و دریافت نهمین شماره این فصلنامه می توانند به پایگاه خبری تازه های بیمه ایران و جهان تارنمای پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://tazeha.irc.ac.ir/fa-IR/tazeha.irc.ac/5491/page/ مراجعه نمایند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/انتشار-نهمین-شماره-فصلنامه-الکترونیکی-تازه-های-بیمه-ایران-و-جهان-ویژه-پاییز-1402.bos