شماره: 351543 تاریخ : 1397/04/09-01:26:04

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

آموزش های مهارتی در صنعت فرش دستباف با رویکرد حمایتی و توانمندسازی ارائه می شود

دکتر پاک سرشت در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مرکز ملی فرش گفت: آموزش‌ها باید با رویکرد حمایتی صورت گیرد و دامنه‌اش وسیع‌تر از صلاحیت شغلی باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ دکتر سلیمان پاک‌سرشت، رئیس این سازمان  در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش، ایرانی‌ترین صنعت محسوب می‌شود، گفت: در این مقطع بیش از هر زمان دیگری به ایده‌های خلاقانه برای نگهداشت نیروی انسانی، ارتقاء مهارت و افزایش ثروت ملی بخشی از این صنعت نیازمندیم. 

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن و بازنگری در میزان کارایی تفاهم‌نامه قبلی سازمان و مرکز ملی فرش، اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه جدید مسائل قبلی را مرتفع کند. 

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: درباره صنعت فرش و قالیبافان صرفا نگاه شغلی را دنبال نمی‌کنیم، چرا که قالیبافان اقشار آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند و آموزش‌ها باید در قالب بسته حمایتی صورت گیرد و دامنه‌اش وسیع‌تر از صلاحیت شغلی باشد. 

دکتر پاک‌سرشت با اشاره به مسائل و چالش‌های جدی قالیبافان در زمینه سلامت و بهداشت، گفت: بخشی از این مشکلات از راه‌های مداخله آموزشی می‌تواند به ارتقاء سلامت قالیبافان نیز کمک کند. 

وی با اشاره به اینکه برای رویکرد حمایتی و توانمندسازی نیازمند نگاه چندبعدی به آموزش قالیبافان هستیم، گفت: نتیجه آموزش‌های توانمندسازی و مهارتی باید در کیفیت و قیمت کالا دیده شود و همچنین به غلبه بر چالش‌های قالیبافان به عنوان نیروی کار منجر شود. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه آزمون‌های مهارتی باید آزمون‌های عملی باشد، تأکید کرد: حتی می‌توانیم از این جلوتر هم رفته و آزمون‌های پروژه‌محور را مدنظر قرار دهیم که این نیازمند همکاری بین دستگاه‌ها است و امیدواریم تفاهم‌نامه زمینه بازنگری در رویکرد آموزش را فراهم کند و به سمت اثربخشی آموزش‌ها پیش برویم. 

در پایان دکتر پاک سرشت گفت: دوره‌هایی را برای ارزیابی نحوه اجرایی شدن تفاهم‌نامه درنظر خواهیم گرفت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/اموزش-های-مهارتی-در-صنعت-فرش-دستباف-با-رویکرد-حمایتی-و-توانمندسازی-ارایه-می-شود.bos