شماره: 587367 تاریخ : 1400/06/08-11:54:01

مدیر امور عشایر استان تهران خبر داد

آغاز واکسیناسیون عشایر استان تهران/تزریق واکسن به تمامی عشایر بالای 18 سال

مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز واکسیناسیون عشایر استان تهران خبر داد و گفت: در این طرح به تمامی عشایر بالای 18 سال واکسن تزریق خواهد شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سلامت نیوز، فرشید ذبیحی در تشریح روند اجرای واکسیناسیون عشایر استان تهران گفت: عشایر استان تهران تا نیمه شهریورماه در مناطق ییلاقی (سردسیر) حضور دارند و پس از آن کوچ پاییزه عشایر از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی استان آغاز خواهد شد . 14 هزار و 315 هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در 40 سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.


به گفته وی، عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب شرقی استان و در شهرستان های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان های دماوند و فیروزکوه مستقر می شوند.


وی افزود: بر همین اساس واکسیناسیون این جامعه تولید کننده، علیه ویروس کرونا در مناطق عشایری استان آغاز شده است. طرح واکسیناسیون عشایر استان تهران با همکاری فرمانداران و دانشگاه های علوم پزشکی در شهرستان های دماوند، فیروزکوه و شمیرانات انجام خواهد شد.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون عشایر استان تهران در مناطق ییلاقی استان حضور دارند طرح واکسیناسیون در این مناطق آغاز شده است و در این طرح قرار است به تمامی عشایر بالای 18 سال واکسن تزریق شود و تیم های مرکز بهداشت با حضور در مناطق عشایر نشین مشغول واکسیناسیون هستند.


وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات مناسب بهداشتی در مناطق عشایری در این مدت هیچ یک از جمعیت عشایری استان تهران به کرونا مبتلا نشده اند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/اغاز-واکسیناسیون-عشایر-استان-تهران-تزریق-واکسن-به-تمامی-عشایر-بالای-18-سال.bos