شماره: 585226 تاریخ : 1400/04/29-10:51:20

استفاده از هوش مصنوعی در کاهش افسردگی و اضطراب

یک مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه یک برنامه درمانی هوش مصنوعی می تواند علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

به گزارش بانک و صنعت، در مطالعه بالینی اخیر ، دانشمندان دانشگاه استنفورد مدل جدیدی از بهداشت روان را تأیید کردند که در آن درمان هوش مصنوعی اجرا می شود ، به طور قابل توجهی علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

این تیم تجزیه و تحلیل کرد که چگونه بستر بهداشت سلامت روان ، یوپر ، با استفاده از هوش مصنوعی ، از طریق AI درمانی بر علائم افسردگی و اضطراب تأثیر می گذارد.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: "این مدل از درمان برای ارائه مداخلات به موقع از هوش مصنوعی استفاده می کند تا به کاربران در تمرین مهارت های تنظیم احساسات در هر زمان و هر مکان با استفاده از تلفن های هوشمند خود کمک کند."

این مطالعه داده های واقعی 4500 کاربر Youper را برای دستیابی به درکی از تأثیر AI درمانی بر علائم اضطراب و افسردگی بررسی کرده است. کاربران در مجموع چهار هفته پیگیری شدند. با این حال ، محققان میزان اضطراب و افسردگی را در دو کاهش دادند.

محققان طی دو هفته اول اضطراب و کاهش افسردگی را به ترتیب 24 و 19 درصد در کاربران مشاهده کردند. بعد از چهار هفته استفاده از برنامه ، سطح همچنان پایین ماند.

همیلتون گفت : "جدیدترین مطالعه نشان می دهد که می توان از هوش مصنوعی برای کاهش علائم افسردگی و اضطراب استفاده کرد و ما را وادار به گسترش یوپر برای ارائه خدمات مراقبت از سلامت روانی جامع و مقرون به صرفه با گسترش ویزیت های آنلاین پزشک و تحویل دارو کرد."

طبق این مطالعه ، رویکرد یوپر در ترکیب توانایی های هوش مصنوعی و سلامت از راه دور مشارکت بیمار را تشویق می کند و ارائه دهندگان بهداشت روان را تقویت می کند.

"در پاسخ به افزایش تقاضا برای دسترسی به مراقبت های بهداشت روان کامل ، یوپر پیشنهاد خود را برای بازدیدهای پزشکی آنلاین و تحویل دارو گسترش داده است. Youper اولین پلت فرم telehealth است که در آن متخصصان AI و بهداشت با هم همکاری می کنند تا مراقبت های بهداشت روان را ارائه دهند. »


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/استفاده-از-هوش-مصنوعی-در-کاهش-افسردگی-و-اضطراب.bos