شماره: 671144 تاریخ : 1402/10/26-07:49:12

اختصاص حمایت های نهضت ملی مسکن به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت های فرسوده از تمامی حمایت ها و معافیت های نهضت ملی مسکن برخوردار می شوند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بانک مسکن، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ظرفیت بالای ساخت مسکن جدید در بافت های فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی وجود دارد، اظهار کرد: در بافت های تاریخی می توان با ساخت تراکم کمتر و با رعایت ضوابط، مقررات و قوانین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، مساکن جدید ساخت و این محدوده های را از تخریب بیشتر نجات داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن دعوت از انبوه سازان، سازندگان و توسعه گران جهت ورود به حوزه ساخت و ساز در محدوده بافت های تاریخی شیراز، گفت: منظور از ساخت و ساز بی رویه در بافت های تاریخی نیست. بلکه سازندگان، توسعه گران حرفه ای، فنی و متخصص می توانند با حفظ ارزش های تاریخی و با رعایت ضوابط و مقررات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعدیل جرایم غیرضروری، به داد این بافت ها برسند و حیات اقتصادی و زندگی را به آن ها بازگردانند.
وی با انتقاد از روند کند صدور پروانه ساختمانی در محلات فرسوده توسط برخی از شهرداری های سراسر کشور، اظهار کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور، پیش بینی شده که صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری ها، حداکثر ظرف 3 ماه باید انجام شود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه کشور حمایت کامل از اقدامات بازآفرینی در محلات فرسوده شهری دارد، گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور تمامی حمایت ها، تخفیف ها و مساعدت ها در مناطق محروم و کم برخوردار نیز برای محلات هدف بازآفرینی شهری (بافت های فرسوده – تاریخی – سکونتگاه های غیررسمی) پیش بینی شده است. بدین معنا که سرمایه گذاران در حوزه بازآفرینی شهری از کلیه معافیت های مالیاتی ، تسهیلات بانکی مناطق کم برخوردار بهره خواهند برد.
آئینی با اشاره به اینکه انشعابات آب و برق و گاز در محلات هدف بازآفرینی شهری محفوظ و انشعابات جدید باید در اسرع وقت صادر شود، گفت: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت های فرسوده از تمامی حمایت ها و معافیت های نهضت ملی مسکن برخوردار می شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/اختصاص-حمایت-های-نهضت-ملی-مسکن-به-متقاضیان-نوسازی-بافت-های-فرسوده.bos