شماره: 581384 تاریخ : 1400/03/08-12:00:36

حسینی لر اعلام کرد:

اجرای طرح تحول دیجیتال در سازمان جنگل ها

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از ابتدای شهریورماه طرح تحول دیجیتال را در سازمان جنگل ها شروع کردیم که این طرح شامل شش گام است.

به گزارش بانک و صنعت، سید میثم حسینی لر مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در رابطه با طرح تحول دیجیتال اظهار کرد: این طرح در شش گام است که گام اول، زیرساخت، امنیت و شبکه؛ گام دوم پایگاه های داده اصلی، گام سوم مدیریت فرایندهای سازمان از لحاظ جنبه عمومی و تخصصی که معطوف به حوزه های تخصصی سازمان می شد، گام چهارم سامانه ها و ابزارهای الکترونیکی بود که کلیه سامانه های مورد نیاز در این گام گنجانده شد و در حال حاضر اصطلاحا تحت بار است.

حسینی لر ادامه داد: گام پنجم مرکز تبادل اطلاعات سازمان بود که باید دستگاه ها این کار را انجام می دادند و تکلیف قانونی در برنامه پنجم و ششم برای آن لحاظ شده بود که سازمان های مرکزی و سازمان های تابع جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود و بند 3 ماده 67 قانون برنامه ششم می گوید کلیه دستگاه ها باید از طریق شبکه ملی اطلاعات و مرکز ملی تبادل اطلاعات، تبادل اطلاعات کنند بنابراین باید مرکز تبادل اطلاعات را راه اندازی می کردیم که به مرکز ملی که در وزارت ارتباطات هست متصل شویم و در گام ششم بحث داشبوردهای مدیریتی و هوش مصنوعی و BI مطرح است.

وی با اشاره به این که در گام اول مرکز داده، شبکه امن و ایجاد امنیت سامانه ها و کاربرها را انجام دادیم که از حملات سایبری دور باشیم، خاطرنشان کرد: در گام اول مرکز داده سازمان را ایجاد کردیم که در مرحله راه اندازی است و تا پایان شهریور به مرحله بهره برداری می رسد، بخش دوم گام اول، شبکه بود که غالبا ارتباط سازمان با استان ها به صورت جزیره ای بود و هر استان شبکه داخلی راه انداخته بود که در قالب اینترنت بود و برای ما مخاطره داشت.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل ها ادامه داد: ما شبکه امن را در سراسر کشور در 430 نقطه شهرستان، 33 نقطه استان و چهار نقطه ستادی سازمان ایجاد کردیم و اینترنت را از امور داخلی سازمان حذف کردیم.

حسینی لر با اشاره به بخش سوم گام اول این طرح گفت: در بخش سوم گام اول، بحث امنیت بود که خیلی برایمان مهم بود که با مذاکراتی که با معاونت امنیت سازمان فناوری داشتیم و 700 کلاینت های کل سازمان را تست امنیت کردیم.

وی افزود: در گام دوم کل پایگاه داده های استان ها و سازمان را شناسایی کردیم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم پایگاه داده اصلی را احصا کرده و به سمت ایجاد آن برویم که این امر برای شش ماه اول سال در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل ها با بیان این که گام سوم مدیریت فرایند است، ادامه داد: در حال حاضر مدیریت فرایندهای تخصصی در مرحله انجام فعالیت در ابزارهای الکتریکی مختلف قرار دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/اجرای-طرح-تحول-دیجیتال-در-سازمان-جنگل-ها.bos